Nieuwe ronde, nieuwe kansen: start van de afdelingscompetitie najaar 2022

De eerste speelronde was voor de senioren van SKF een thuiswedstrijd.

De vrijdagavond teams

Op vrijdagavond speelde SKF 4 in eigen huis tegen TCB 1 in de 1e klasse. Met Thijs en Jan als ervaren basis en debutant Niels werd er een keurige 6-4 overwinning neergezet. Thijs en Niels wonnen al hun drie wedstrijden, Jan kwam helaas niet in de buurt van een punt. Ook het dubbel Thijs/Niels moest, zij het nipt, de winst aan de bezoekers laten. Toch een prima start van het seizoen met een thuiszege.

SKF 5, bevolkt door recent teruggekeerde spelers, trapten hun campagne in de 2e klasse ook af tegen TCB. In dit geval het tweede team uit Beuningen. De SKF’ers traden aan met Harm, zijn kersverse vrouw Laureen en Barend. De verschillen waren niet groot, getuige een aantal vijfsetters en met name het aantal games met twee punten verschil. Uiteindelijk wisten ze alle drie één wedstrijd winnend af te sluiten en was ook het dubbel Harm/Laureen succesvol. Een 4-6 nederlaag dus maar zeker niet onverdienstelijk. De kop is er in ieder geval af.

Ook op vrijdag speelde SKF 7 in de 4e klasse tegen HTTC ’71 3. Met vader en zoon van Tuil en Christa werden de bezoekers uit Heteren met 7-3 teruggewezen in een reeks eenduidige wedstrijden. Slechts één wedstrijd eindigde in 3-1, de rest allemaal in 3-0. Ad en Adrie wonnen beiden al hun wedstrijden, Christa kon helaas geen punt bijschrijven. Het dubbel Ad/Adrie werd wel overtuigend binnengehaald. Na één wedstrijd is team 7 dan ook de trotse koploper in de poule.

De maandagavond teams

Al op maandag was de competitie begonnen voor SKF 6. Zij speelden hun eerste wedstrijd in de 3e klasse tegen TTV Ede 10. Er werd een voortvarende start gemaakt met overwinningen van Ed en Sytze maar daarna konden er helaas geen punten meer bijgeschreven worden ondanks enkele goede kansen. Ed en Sytze bleven dus steken op één zege respectievelijk, Hennie kwam helaas tekort. De start van het seizoen was dus niet al te makkelijk maar uiteraard is er nog geen man overboord.

Ook op maandag speelde SKF 8 in de 4e klasse thuis tegen Slagvaardig (R) 4. Halverwege keken Hans, Marnix en Gert tegen een flinke achterstand aan (1-4), maar gelukkig kon de schade beperkt worden en kon Slagvaardig slechts met een 4-6 overwinning huiswaarts keren. Hans won heel knap al zijn wedstrijden, Marnix won eenmaal en Gert bleef helaas achter zonder zege. Ook het dubbel was een nipte prooi voor de bezoekers. Ook hier dus geen perfecte start maar nog wel alle perspectief.