Laatste thuiswedstrijden jeugd SKF: Eerste kampioenen!

Zaterdag was het weer erg gezellig in de zaal van SKF. Alle teams kwamen thuis in actie, en dat kwam het spel van onze spelers erg ten goede! Maar liefst drie ploegen werden een speelronde voor het einde al kampioen!

SKF 1 speelde voor de tweede keer in korte tijd tegen Westa 1 uit Wessem. Inzet was een plek in de finale om het landskampioenschap! In Limburg werd er vorige week nog gelijk gespeeld, het thuisvoordeel zou nu het verschil moeten maken. Ook de tegenstander had nog wat publiek opgetrommeld, die met zelf meegenomen thermoskannen koffie de wedstrijd aanschouwde. En dan de wedstrijd. Romano speelde een goede wedstrijd tegen de kopman van Westa, Barry Berben, maar verloor nipt in vijven. Erik nam vervolgens een 2-0 voorsprong in games, maar maakte het zichzelf onnodig lastig, al liet tegenstander Karlijn van Lierop ook wel erg goed tafeltennis zien. De vijfde game bleef Erik rustig en won met 11-6. Ook de derde wedstrijd ging in vijven. Douwe wist drie games overtuigend te winnen, maar verloor er tussendoor ook twee. Thijs en Erik in het dubbel, daar kunnen we kort over zijn. Een keurige 2-0 overwinning. Toen vervolgens het duel tussen de kopmannen in drie games door Erik werd gewonnen zag het er wel heel mooi uit. Westa bleef knap strijden voor ieder punt, toch waren het Romano en Douwe die beide een wedstrijd in vijf games wonnen. Stand 6-1 wat betekende dat er niet verder gespeeld hoefde te worden. SKF staat voor het tweede jaar op rij in de finale om het landskampioenschap! Een fantastische prestatie waar we als vereniging erg trots op mogen zijn!

SKF 1 jeugd
(SKF 1 weer naar de finale!)

SKF 2 had een lastige middag tegen de Treffers’70 uit Klazienaveen. Jasper verloor direct zijn eerste wedstrijd van het seizoen, wel wist hij zijn twee overige wedstrijden te winnen. Dani boekte ook twee zeges en Harm eentje. Het dubbel zorgde ervoor dat SKF de wedstrijd winnend afsloot. Omdat concurrent Swift 1 met 10-0 won is de voorsprong in de laatste ronde nog maar een punt. Spannend! SKF 3 speelde in de halve finale in de hoofdklasse tegen Litac 1 en moest een goed vervolg geven aan de 7-3 zege een week eerder. Ryan en Jeffrey bleven ongeslagen waardoor de finaleplek een feit is. Ryan, Mitchel en Jeffrey spelen aankomende zaterdag de finale tegen een andere ploeg uit de Achterhoek, Hercules 2 is dan de tegenstander.

SKF 4 speelde zijn laatste wedstrijd van het seizoen, het sterke Treffers 3 werd op een gelijkspel gehouden. Dit was de laatste wedstrijd van Samuel Euser die vijf competities voor SKF heeft gespeeld. Helaas voor ons verhuist hij naar het westen van het land, waar hij wel door wil gaan met tafeltennissen gelukkig. Samuel, heel veel succes! In deze wedstrijd wist hij net als Niels tweemaal te winnen, Kai was eenmaal de sterkste. SKF 5 speelde ook gelijk, wat heel erg knap is want tegenstander Westa 1 is de kampioen in de 1e klasse. Adrie was weer ouderwets op dreef en was niet te kloppen. Luca en Matthijs wisten beide eenmaal te winnen.

Samuel
(Samuel, bedankt voor de leuke tijd!)

SKF 6 zag tegenstander Zevenaar 2 met maar twee spelers achter de tafel verschijnen. Hidde had een nieuw batje en dat was te zien! Hij bleef ongeslagen en verloor zelfs geen game! Ook Toine wist zijn twee wedstrijden te winnen en samen met Iris won hij ook de dubbel. Iris verloor haar eerste wedstrijd in vijven, maar herstelde heel erg goed door de tweede wedstrijd met 12-10 in de vijfde game te winnen!  SKF 7 won met 8-2 van Hutaf 9 en moest vervolgens wachten op de uitslag van concurrent SMD 4. Toen bleek dat zij niet konden winnen van Shot 3 was het duidelijk. Manuel, Marnix, Olaf en Eelke zijn kampioen geworden in de vierde klasse! Gefeliciteerd mannen! Een tafel verder kon SKF 8 ook al kampioen worden, zij hadden nog vier punten nodig. Nadat Stan, Lennart en Lauren hun eerste wedstrijd wonnen tegen SKF 8 kon het dubbel (Lauren en Stan) het beslissende punt worden. Of het de spanning was weten we niet, maar de wedstrijd ging met 8-11 in de vijfde game verloren. Aan Lennart om de spanning weg te nemen, na twee games stond het nog 1-1, maar daarna was hij niet meer te stoppen. Met 11-3 en 11-4 liet hij zien waarom SKF 8 de terechte kampioen is! Uiteindelijk verloor alleen Lauren nog een wedstrijd tegen Britt Cheizoo die liet zien dat meisjes minstens net zo hard kunnen slaan als jongens. Maar de 8-2 is een fantastisch resultaat natuurlijk!

SKF 8
(De toppers van SKF 8, kampioenen!!!!)

SKF 9 ontving twee spelers van Herpen 2 en stuurde ze weer naar huis met maar twee punten. Maar spannend was het zeker! Joël en Matthian verloren van de kopman van Herpen, maar wisten knap te winnen van de tweede speler. Matthias was in topvorm en wist  beide spelers te verslaan. Ook het dubbel werd gewonnen. SKF 10 won met 8-2 van Hutaf 10 en is daardoor niet meer in te halen door de concurrenten. Zij zijn dus al het derde jeugdteam van SKF dat al kampioen is. Rogier deed wat hij het hele jaar al deed, namelijk al zijn wedstrijden winnen. Lucas liet ook zien dat hij grote stappen maakt, hij wist tweemaal te winnen en verloor twee keer nipt in de vijfde game. De deze keer niet meespelende David en Selina delen natuurlijk in de feestvreugde.

Kortom, hele mooie resultaten! Drie kampioenen in speelronde 9, en daar kunnen er nog wat bij komen. Aanstaande zaterdag de laatste competitieronde, waarin we natuurlijk extra goed gaan kijken naar SKF 3, dat kampioen kan worden in de Hoofdklasse, maar ook naar SKF 2 dat kampioen kan worden in de landelijk B en SKF 6 dat de strijd aangaat met concurrent Revanche 1 om het kampioenschap in de derde klasse.