Laatste competitieverslag jeugd

Afgelopen zaterdag werd alweer de laatste competitieronde gespeeld. Met uitzondering van de twee hoofdklasseteams kwamen de SKF teams thuis in actie. Hoe het ze verging lees je hier.

SKF 1 besloot het avontuur in de Kampioenspoule met een keurige 8-2 overwinning op Never Despair 1. De gasten uit den Bosch konden pas op een 5-0 stand iets terugdoen. Djen draaide een prima eerste seizoen bij SKF en sloot deze ook fantastisch af met drie zeges en dubbelwinst samen met Nick. Jeffrey en Nick wonnen beide twee enkelspelen en deden hiermee niet veel onder. Dit seizoen is voldoende ervaring opgedaan, volgend jaar hopelijk weer kampioenspoule.

SKF 2 speelde tegen kampioen ONI 1 en kon niet voorkomen dat de Wijchenaren een 2-8 zege boekten. Niels Bremer en Aniek wisten beide te winnen van dezelfde speler. Toine lukte dat bijna, maar zijn wedstrijd viel met 9-11 in de vijfde de verkeerde kant op. Desalniettemin een keurige vierde plaats voor het tweede team. SKF 3 komt uit in dezelfde poule en besloot het seizoen met een 6-4 zege in Terborg tegen Hercules 3. Iris wist alle drie de Achterhoekers te verslaan, Bastian wist tweemaal te winnen. Samen werd ook het dubbel gewonnen. Rogier kwam helaas niet tot scoren.

SKF 4 zag SMD 2 met een 2-8 overwinning huiswaarts keerde. Aan Niels Pater lag het niet, hij wist tot tweemaal toe te winnen. Zeker zijn eerste wedstrijd was spannend. Op 6-9 achter in de vijfde game nam Niels een time-out…. En dat werkte! Met 12-10 werd de game en dus de wedstrijd gewonnen. Lauren en Hidde kwamen niet tot scoren, wel waren ze dichtbij met een vijfde game, maar helaas zonder succes.

SKF 5 boekte een mooie zege op TVO 1. Doordat Maickel driemaal won en Manuel tweemaal, aangevuld met de dubbelwinst van Maickel/Daniël eindigde het duel in een 6-4 overwinning voor onze mannen. Daniël kwam in zijn enkels niet tot scoren maar was zoals zo vaak wel een keer dichtbij. De vijfde game ging gelijk op, maar de tegenstander was met 12-14 iets gelukkiger.

Ook SKF 6 wist te winnen van een team van TVO, de reserves volgende hun eerste team door met 6-4 het schip in te gaan. Het verhaal was eigenlijk simpel, Joël, Eelke en Olaf waren duidelijk te sterk voor de twee zwakkere spelers uit Oosterhout, alleen Simon Kentgens was voor allen een maatje te groot al kwam met name Olaf nog wel dichtbij.

SKF 7 eindigde het seizoen met een 9-1 zege op Essentia 3. Het was behoorlijk eenrichtingsverkeer, de enige spannende wedstrijd was het dubbel van David en Hugo, laat het nu net deze wedstrijd zijn die gewonnen werd door de tegenstander. Beide spelers wonnen net als Bernard en Just hun beide enkels, de laatste twee wonnen samen ook het dubbel.

Een mooi seizoen. Veel teams speelden een klasse hoger dan vorig jaar en konden goed meekomen.

SKF 1: kampioenspoule 6e plaats
SKF 2: Hoofdklasse 4e plaats
SKF 3: Hoofdklasse 2e plaats
SKF 4: 1e klasse 7e plaats
SKF 5: 2e klasse 4e plaats
SKF 6: 3e klasse 4e plaats
SKF 7: 4e klasse 2e plaats

Speel je nog geen competitie en wil je dat na de zomer wel gaan doen, geef dit dan door aan je trainer! De komende maand zullen de teams weer opgegeven worden voor de competitie in het najaar.