Indelingen landelijke teams voorjaar 2018 bekend!

Afgelopen vrijdag is het competitiebulletin verschenen met daarin de indelingen voor de voorjaarscompetitie. SKF is wederom actief met zes teams in de landelijke competitie. Hierbij een vooruitblik op komend halfjaar.

Dames 1: Carla Nouwen, Melanie Bierdrager,  Brenda Vonk, Jasminka Oeij en Sharon Janssen
Zij beginnen niet aan een nieuwe competitie maar gaan door met de competitie waar zij in september aan begonnen zijn. Na de eerste competitiehelft staan de SKF dames op een vierde plaats, met twee punten achterstand op TTV Lybrae Heerlen. De doelstelling van het team van coach Rinie Kling is na het einde van de reguliere competitie de derde plaats over te nemen en zo het sterke Dozy den Helder/Noor te ontlopen in de halve finales van de play-offs. VTV zal tweede worden en barst van de kwaliteiten, maar onze dames hebben in de halve finale van de final-four al laten zien dat het team niet onverslaanbaar is.

Heren 1: Arnoud Meijer, Pieter van den Berg en Pim Mostert
Met een mooie tweede plaats heeft SKF 1 een mogelijkheid om te promoveren naar de Eredivisie. Dan moeten ze in ieder geval bij de bovenste twee zien te komen, een lastige uitdaging. Hilversum 1 en Avanti 1 zijn de te kloppen ploegen. Tempo-Team 1 en Pecos 1 zijn net als SKF 1 gevaarlijke outsiders. De Veluwe 1 lijkt de zwakke broeder in deze poule. Een hele mooie poule waarbij we gegarandeerd kunnen gaan genieten van vele mooie wedstrijden, om te beginnen op zaterdag 27 januari als Pecos 1 op bezoek komt.

Heren 2: Rouke Bosma, Carla Nouwen, Yannick Raaijmakers, Brenda Vonk en Jasminka Oeij
Een nieuw gevormd team dat de plek in de tweede divisie gaat invullen. Een mooie mix van ervaring en talent. Voor Yannick een hele mooie kans om te laten zien dat hij het derde divisieniveau is ontstegen, met de ervaring van zijn teamgenoten zou dat moeten lukken. In deze poule lijkt Disnierats 1 de beste papieren te hebben. De promovendi uit de 3e divisie de Toekomst 1 en the Victory 1 zullen de strijd om degradatie vermoedelijk aan moeten gaan met SVE 1 en Avanti 2. Een mooie poule waarbij de verschillen vermoedelijk erg klein zullen zijn. De eerste ronde komt de Toekomst 1 op bezoek.

Heren 3: Dicky de Jong, Erik Verzijl, Thijs van den Berg en Ricco Gerritsen
Na het verrassende kampioenschap vorig seizoen is het de taak aan het team om te laten zien dat het nu in een wat sterkere poule ook weer goed kan meekomen. De jonge jongens ontwikkelen zich boven verwachting goed en willen laten zien dat vorig seizoen geen toeval was. Met kopman / coach Dicky aan hun zijde mogen zij het hele land doorcrossen. Assen 1 lijkt het sterkste team te zijn in deze poule. Het Friese Buitenpost 1 is een nieuw team dat op voorhand ook erg sterk lijkt te zijn. De Toekomst 2, Trias 1 en Blauw-Wit 1 completeren deze poule. SKF 3 mag beginnen tegen de Toekomst 2.

Heren 4: Jeffrey Vonk, Sharon Janssen, Marc van den Berg en Etienne Bruinekreeft
Voor Jeffrey en Marc is het de kans om te laten zien dat zij de afgelopen seizoenen in de 2e divisie genoeg ervaring hebben opgedaan en dat mogen ze nu een niveautje lager tentoonspreiden. Sharon en Etienne kwamen vorig seizoen al uit op dit niveau en mogen met de nieuwe teamgenoten proberen een goed resultaat neer te zetten. Verwachting is dat SKF 4 samen met Avanti 3 en TTCV van Herwaarden zal meedoen om strijd om de bovenste plaats.  Hotak’68 1 en Wijzenbeekkled/Westa 3 lijken de belangrijkste kandidaten voor degradatie. Alexandria’66 1 is de laatste tegenstander van het team van coach Lars Wildenborg. De eerste wedstrijd is tegen TTCV van Herwaarden 1 met daarin oud SKF speler Erwin Andriessen.

Jongens 1: Nick van Dijk, Jasper van de Loo, Dani van Bergen, Harm van de Scheur en Simon van Eek
Jasper en Harm gaan het komend seizoen wat rustiger aan doen, daarom zijn we extra blij dat Nick van Dijk het team komt versterken. SKF 1 zal vermoedelijk samen met Swift 1 strijden om het kampioenschap in de landelijk A. Andere tegenstanders zijn TIOS’51 1, Red Stars 2, Hercules 1 en Stiphout 1. Met de fanatieke coach Ad van Tuil weer op de coachstoel gaat het team weer een leuk en mooi seizoen tegemoet. De eerste wedstrijd is direct in Deventer tegen Swift 1 dus komende weken extra scherp trainen!

De competitie begint op zaterdag 27 januari. Net als de afgelopen seizoenen spelen alle landelijke herenteams gelijktijdig hun thuiswedstrijden, het landelijke jeugdteam speelt gelijk thuis met de andere jeugdteams van SKF. Zeker is dat we wekelijks kunnen genieten van mooie wedstrijden.

Heel veel succes gewenst! Tot volgend seizoen!

Dicky de Jong

Dames 1