Gratis workshop ”Lang leve de Sportouder”

Dinsdag 23 januari ttv Kracht en Vriendschap

Adres: Groeneweg 30, 6871 DD Renkum. Aanvang: 19.30 uur    Einde: 21.30 uur

Ouders lijken vaak teveel ingesteld op winnen en resultaat en hebben daardoor soms nogal een impact op het sportplezier van hun kind en op de sfeer rondom wedstrijden. Het gevolg zou kunnen zijn dat kinderen ophouden met sporten en verenigingen het moeilijk vinden om de ouders de plaats te geven die zij verdienen. Dit terwijl een positief ondersteunende ouder juist enorm kan bijdragen aan de sportbeleving van het kind.

Tijdens de workshop “Lang leve de sportouder” zal worden ingegaan op het sportplezier van kinderen en de rol die ouders daarin spelen. Samen proberen we de vraag “Wat kan er verwacht worden van de ouders langs de kant?” te beantwoorden.

In de workshop “Lang leve de sportouder” nodigen we sportouders op de vereniging uit. Ze gaan samen met trainers en/of coaches en bestuurders van de vereniging het gesprek aan over het vergroten van het sportplezier van de kinderen, welke rol zij daarin spelen en komen we tot afspraken. De workshopleider zal dan ook niet vertellen wat goed of fout is. Het is aan de betrokkenen om daar afspraken met elkaar over te maken. Met de mening van de kinderen zelf in het achterhoofd.

Tijdens de workshop komen de volgende thema’s aan bod:

Sportplezier voor kinderen

Onze eigen emoties

Positief benaderen

Effectief complimenteren

Ervaringen van eerdere deelnemers die Lang leve de sportouder hebben gevolgd?

“Lang leve de sportouder” is een workshop die veel interactie stimuleert en een goede discussie op gang brengt. Het biedt de vereniging een mooie kans om open het gesprek met ouders aan te gaan.

“Een echte eye opener. Ik ga eerst aan mijn kinderen vragen wat zij eigenlijk willen”.

“Ik heb echt handvatten meegekregen hoe ik positief mijn kind kan aanmoedigen”.

“Wat fijn om open met de ouders te praten over ons gedrag. Iedereen denkt er net anders over. Hierdoor kunnen we veel onbegrip in de toekomst voorkomen”.

De workshop is van 19.30 uur – 21.30 uur (19.00 deur open) en wordt gegeven door onze eigen afdelingsondersteuner Sven Groot.

Aanmelden uiterlijk 18 januari bij Frank du Bois  sportzaken@nttbgelre.nl.

Ook met vragen kunt u bij Frank terecht. Tel: 06-41856069.

Iedereen prettige feestdagen en een gezond en sportief 2018 toegewenst.

Hopelijk tot ziens tijdens deze inspirerende workshop.

Met vriendelijke groet,

Frank du Bois