Grote SKF delegatie naar Nederlandse Kampioenschappen

Aanstaande zaterdag wordt er in Schiedam gestreden tijdens de Nederlandse Kampioenschappen voor senioren met een B, C en D licentie. Daar waar het de NTTB niet gelukt is deze in januari of mei te organiseren heeft een groepje vrijwilligers het toch nog voor elkaar gekregen om dit toernooi als seizoenstart te gebruiken voor een groot aantal spelers.

Vanuit SKF een groot aantal deelnemers, vrijwel alle selectiespelers gaan strijden om de felbegeerde titels.

Heren B: Arnoud, Pieter, Dicky en Floris zijn alle vier als tweede geplaatst in hun poule en behoren tot de groep outsiders. Pieter wist bij de vorige editie nog de titel op te eisen en hij hoop uiteraard op prolongatie van zijn titel. Arnoud verloor onlangs zijn A licentie en ziet dit als eerste kans deze te heroveren. Dicky speelt na een paar jaar weer eens mee en krijgt zo de kans om weer wat wedstrijden op niveau te spelen. Floris won vorig jaar de C meerkampen en debuteert op dit niveau.

Dames B: Sharon is als vierde geplaatst dit toernooi en wil graag ver komen dit toernooi. In een deelnemersveld met vooral veel jeugdspelers kan ze met haar ervaring mogelijk voor iets moois zorgen.

Heren C: Vijf deelnemers bij de heren C. Jeffrey en Ricco zijn beide groepshoofd en zullen proberen deze favorietenrol waar te maken. Marc hoopt zijn goede vorm van het einde van vorig seizoen door te trekken. Erik was de laatste keer halve finalist, maar dan wel in de D klasse. Eens kijken wat hij op dit niveau kan presteren. Edwin komt na lang blessureleed voor het eerst weer in actie.

Heren D: Voor de jeugdspelers Dani en Nick is het een debuut op de Nederlandse Kampioenschap voor senioren. Een mooie kans om extra ervaring op te doen vlak voor de competitie. Thijs heeft al wat meer ervaring en gaat zeker proberen om wat persoonlijke succesjes te boeken.

Naast het enkel komen de meeste spelers ook uit in het dubbelspel. Verder gaan er vijf coaches mee, Theo, Rinie, Brenda, Melanie en Wisse.

Spelers en coaches, heel veel succes!