Goeie prestaties SKF jeugd in eerste uitwedstrijden

Door Dicky de Jong

Afgelopen zaterdag kwamen alle teams van SKF in actie. Na de competitiestart van vorige week stond er nu een uitwedstrijd op het programma. Voor een paar teams betekende het na een competitievrij weekend vorige week de start van hun avontuur. Maar liefst zeven van de negen teams wisten te winnen! Een knappe score.

SKF 1 was een van de teams die voor het eerst in actie kwam, in Kampen werd Kampenion 1 verslagen. Douwe was de grote man met drie keurige overwinningen, Thijs en Erik deden niet veel voor hem onder met twee zeges en winst in de dubbel. Een goed begin voor onze toppers. SKF 2 baalde toen ze in Utrecht bij SVE 1 de sterk geachte Nena Zantman (vorig seizoen nog uitkomend in de Kampioenspoule) achter de tafel zagen verschijnen. Echter niet Nena maar Dani was de held van de dag met drie overwinningen, waarvan wel twee in vijven. Knap gedaan! Harm won tweemaal, waaronder een game met 11-0. Ook Jasper won tweemaal, al moest hij daar wel een keer een 0-2 achterstand voor goed maken. Desalniettemin is een 7-3 overwinning tegen dit sterke team een fantastisch resultaat!

SKF 3 heeft een stroeve start, ook nu ging de wedstrijd met 3-7 verloren. Wederom veel wedstrijden in vijven, het kan niet anders dat ze de volgende keer wel de goede kant op vallen. Jeffrey, Maarten en Ryan wonnen tegen Relax 1 allen eenmaal. SKF 4 ging op bezoek bij Hutaf 5 en keerde met acht punten huiswaarts. Luca verloor eenmaal en ook de dubbel ging verloren. Matthijs en Adrie wonnen hun drie enkelwedstrijden, Adrie wist zelfs zonder gameverlies te blijven. Een tafel verder speelde SKF 5 tegen Hutaf 6 en zij lieten geen spaan heel van de tegenstander. Met 10-0 keerden Samuel, Niels en Kai vrolijk huiswaarts.

SKF 4
De toppers van SKF 4 met een mooie overwinning

SKF 6 verloor met 7-3 van Treffers 5. Olaf en Manuel wonnen een enkel, de dubbel leverde het derde punt op. SKF 7 won van het eerste team van TVO met 6-4. De punten werden gescoord door Toine en Iris. Stan kwam dichtbij, maar verloor toch net zijn drie wedstrijden.

De zaal van Hutaf was in de ochtend volledig gevuld met spelers van Hutaf en SKF. En het waren onze jongens die er met de meeste punten vandoor gingen. SKF 8 won vorige week al dik, ditmaal werd er met 10-0 gewonnen van Hutaf 10. Matthian, Matthias en Hidde waren simpelweg een maatje te groot voor de jonge tegenstanders. SKF 9 versloeg Hutaf 9 met 7-3. Lennart, Joel en Lauren wisten hier alles te winnen. Lucas had de pech net tegen de twee sterkste spelers te moeten en verloor deze wedstrijden. Het dubbel met Lauren was een hele mooie, maar ging met 9-11 in de vijfde game verloren. Toch zeker een mooie start voor dit topteampje!

dubbel SKF 9
Het spannende dubbel van SKF 9 (Lauren en Lucas)