Goed weekend voor landelijke herenteams

Afgelopen zaterdag kwamen de vier herenteams in actie. Het einde van het seizoen nadert en voor drie van de vier teams staat er nog flink wat op het spel. Het was dus zaak om goede resultaten neer te zetten.

Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF-heren 1 moest op bezoek bij Hilversum 1, lijstaanvoerder in de 1e divisie. Toen bleek dat de tegenstander met een invaller aantrad leek een stunt tot de mogelijkheden te behoren. Pieter van den Berg had een wat mindere dag, hij bleef steken op een zege. Arnoud Meijer wist naast de invaller ook knap Cosmin Stan te verslaan. Grote man was toch wel duidelijk Floris Zur Muhlen die na een paar mindere wedstrijd knap ongeslagen bleef. Het dubbel blijft een lastig ding voor onze mannen, ook ditmaal ging deze verloren. Door de 6-4 zege en de gunstige uitslagen bij de andere wedstrijden staat SKF op een vierde plaats, met drie punten voorsprong op Pecos 2. De ploeg uit Oegstgeest komt aanstaande zaterdag naar Veenendaal, er kan een mooie basis gelegd worden voor een langer verblijf in de 1e divisie.

(Floris knap ongeslagen tegen Hilversum 1)

SKF 2 versloeg in Limburg Veerhuis Wessem/Westa 2 met 7-3. Sharon was in grootse vorm, zij wist ongeslagen te blijven. Tegen Karlijn van Lierop moest ze een 0-2 achterstand goedmaken, maar dat lukte knap. Jeffrey Vonk was tweemaal succesvol en wist samen met Sharon het dubbel tot een succes te maken. Yannick Raaijmakers won eenmaal, tweemaal ging hij in vijf games ten onder. Er is nog een kleine kans op handhaving, de achterstand op US 2 is nu drie punten. Zaterdag komen de Amsterdammers op bezoek.

(Sharon wint driemaal)

SKF 3 speelt nergens meer voor en kon niet voorkomen dat Sittard 2 met 7-3 wist te winnen.  Marc van den Berg was ondanks een blessure goed voor twee zeges, Edwin Vonk wist een Limburger te verslaan. Invaller Thijs van den Berg kon geen bijdrage leveren aan de score.

SKF 4 had kans om afgelopen zaterdag al voortijdig het kampioenschap binnen te halen, zes punten waren er nodig tegen “concurrent” Avanti 3. Maar na zes wedstrijden stond er zowaar een 1-5 achterstand op het bord. Ricco Gerritsen kwam vervolgens met 0-2 in games achter tegen Marcel Does, maar door een gewijzigde tactiek kreeg de sympathieke tegenstander in drie games in totaal nog maar 11 punten. Dicky de Jong pakte zijn tweede wedstrijd van de dag door dik te winnen van kopman Martin Groenewold. Erik Verzijl had een mindere dag maar kreeg in zijn laatste wedstrijd tegen Does matchpoints, maar verloor in de verlenging van de vijfde game. Het slotstuk was voor Ricco die in een hoogstaande wedstrijd Albert van Beek in vier games versloeg. Doro de 4-6 nederlaag heeft SKF 4 aanstaande zaterdag aan vier punten genoeg om zelfstandig kampioen te worden.

(Ricco houdt schade beperkt voor SKF 4)

Kortom, belangrijke wedstrijden zaterdag! We roepen dan ook iedereen op om onze mannen aan te moedigen. De wedstrijden beginnen om 15:00 uur, toegang uiteraard gratis!

Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF-heren 1 – Pecos 2
SKF 2 – US 3