Feest bij laatste wedstrijd landelijke herenteams SKF

Afgelopen zaterdag werd alweer de laatste competitieronde gespeeld. De landelijke herenteams mochten nog een keer in eigen huis aan de bak. Voor het derde en vierde team stond er nog het nodige op het spel, daarnaast werd er afscheid genomen van een drietal spelers.

SKF 1 speelde zonder de verhinderde Pieter van den Berg maar won toch met 7-3 van de Veluwe dat eveneens met een invaller aantrad. Arnoud Meijer bleef tegen de ploeg uit Apeldoorn ongeslagen, maar moest wel in zijn eerste wedstrijd tegen Jaap van Spanje een matchpoint wegwerken in de vierde game. In zijn andere wedstrijden kwam hij niet in de problemen. Pim Mostert speelde zijn laatste wedstrijd en kwam tot twee zeges. Alleen Ron van Spanje was te sterk. De grootste verrassing was toch wel invaller Etienne Bruinekreeft. Ook hij zal na de zomer niet meer achter de tafel verschijnen en als beloning voor veel mooie jaren mocht hij invallen in het eerste team. Na winst op invaller Wim Hoogeboom kwam hij tegen Jaap van Spanje met 2-0 in games voor. De oud-international kwam nog wel terug tot 2-2 maar Etienne bleef knokken en won de vijfde game met 11-7. SKF 1 is door dit resultaat op een vierde plaats geëindigd en kan zich na de zomer opmaken voor een seizoen in de “normale” 1e divisie.

Ook voor SKF 2 stond er weinig op het spel. Het gezellige SVE 1 was in een sportieve wedstrijd met 2-8 te sterk. Jasminka Oeij kende een goede afscheidswedstrijd, zij won van zowel Quinten van Dissel als Ian de Graaf. Invaller Wisse Kuiters had goede kansen tegen de Graaf maar verloor in vijven. Yannick Raaijmakers kwam ook niet tot scoren. Met 29 punten in tien wedstrijden degradeert het door blessures geplaagde team uit de 2e divisie.

Zeven punten scoren, dat was de opdracht voor SKF 3 dat zich graag wil handhaven in de 3e divisie. Toen Erik Verzijl ongelukkig verloor van Jos Reuvekamp leek het een lastige opgave te worden, met veel strijd werd de wedstrijd uiteindelijk met een toch wel duidelijke 8-2 gewonnen. Ricco Gerritsen was hierin erg belangrijk met drie zeges, waarbij hij ook het beslissende zevende punt mocht maken. Ook Dicky de Jong bleef ongeslagen en behield zijn 100% score. Erik won eenmaal en samen met Dicky het dubbel. Door de handhaving heeft SKF komend seizoen gewoon weer vier teams in de landelijke seniorencompetitie.

SKF 4 had het geluk dat tegenstander Westa 3 zonder hun twee sterkste spelers naar Veenendaal was afgereisd. Toch boden de drie Limburgers dapper weerstand en kon het publiek met enige regelmaat genieten van mooi tafeltennis. En dat Marc van den Berg, Jeffrey Vonk en Sharon Janssen met 10-0 wonnen was natuurlijk de perfecte manier om een succesvol seizoen af te sluiten. De felicitaties gaan uiteraard ook uit naar de coaches Lars Wildenborg en Edwin Vonk die ook een belangrijk aandeel hadden in dit kampioenschap. Een gezellige derde helft werd het team gegund, vanaf morgen gaat de knop weer om en wordt er keihard getraind voor het nieuwe seizoen in de tweede divisie.

SKF 4 kampioen

Na afloop werden Pim, Etienne en Jasminka nog even in het zonnetje gezet. Na de zomer zullen zij om diverse redenen geen competitie meer spelen, met een bierpakketje voor de heren en een rituals pakketje voor de dame werd er onder luid applaus afscheid genomen van deze drie spelers.

afscheid spelers