Eerste teams SKF komen niet tot winst

Afgelopen weekend kwamen alle vijf de landelijke seniorenteams van SKF in actie. Op zondag speelden de dames tegen het sterke VTV 1, dat vorig seizoen nog de finale om het landskampioenschap wist te bereiken. De ploeg uit Nieuwegein was voor de pauze erg scherp. Jasminka Oeij kwam niet door het defensieve spel van Dong Li heen. Carla Nouwen kwam erg lang mee tegen Sanne Hoop, maar moest haar tegenstander na vijf games toch feliciteren. Melanie Bierdrager ging ten onder tegen een zeer sterk spelende Emine Ernst. De tweede helft begon direct met een kraker waarin Carla met 13-15 in de vijfde game wist te winnen van Li. Hier bleef het bij, Jasminka kwam er tegen Ernst niet aan te pas en Melanie verloor nipt met 9-11 in de vijfde game van de Hoop. Met zes punten uit drie wedstrijden staat SKF 1 er niet goed voor, maar er is zeker geen paniek want de zwakkere tegenstanders gaan nog komen.

Heren 1 kwam niet verder dan drie punten in Hazerswoude tegen Avanti 1. De start was goed, na overwinningen van Pieter van den Berg en Arnoud Meijer kwam SKF met 0-2 voor, maar vervolgens liep de thuisploeg uit naar een comfortabele 7-2 voorsprong. In de laatste wedstrijd was het Arnoud die met zijn tweede succesje de stand nog wat draaglijker maakte. Invalster Jasminka Oeij kwam niet verder dan gamewinst. Ondanks de nederlaag blijft SKF aan kop staan in de 1e divisie.

SKF 2 kwam in het degradatieduel met Westa 2 ongelukkig met 4-1 achter, mede door drie nipte nederlagen in vijf games waarbij er tweemaal een 2-0 voorsprong in games werd weggegeven. SKF 2 rechtte de rug en sleepte er alsnog een gelijkspel uit. Brenda Vonk en Jeffrey Vonk wonnen tweemaal, Marc van den Berg bleef op een zege steken en is daarmee van de hatelijke 0 af.

SKF 3 won in Twello met 4-6 van Trias 1. Een keurig teamresultaat van Douwe Peper, Sharon Janssen en Yannick Raaijmakers die allen tweemaal wisten te winnen. Alleen Bart van der Zanden was een maatje te groot. Concurrent the Victory 1 wist een maximale score te boeken en daardoor staat SKF 3 nu op een tweede plaats met twee punten achterstand.

SKF 4 leed zijn eerste nederlaag van het seizoen, Sittard 1 was met 7-3 de betere. SKF startte sterk met overwinningen van Dicky de Jong en Erik Verzijl op respectievelijk Sam Geuskens en Martijn Henstra en ook Thijs van den Berg startte goed en kwam met 2-1 in games voor. Helaas ging het toch nog mis. Het dubbel Erik/Dicky behaalde meer punten dan de tegenstander, maar verloor toch in vijven. Na winst van Dicky op Henstra in drie games was de koek op. Erik en Thijs kwamen er niet meer aan te pas en Dicky verloor onverwachts, ondanks een aantal matchpoints in de derde game, van een ontketende Rachel Gerarts.

De dames komen op zondag 15 oktober weer in actie, het ontvangt dan de Treffers uit Roelofarendsveen. Heren 2 ontvangt een dag eerder JCV 1, een wedstrijd die twee weken geleden geen doorgang kon vinden. Alle andere herenteams komen pas weer op 28 oktober in actie.