Eerste herenteam AutobedrijfJaccodeGooijer/SKF 1 genomineerd voor Sportploeg van het jaar!

Deze week zijn de genomineerden voor de Sportploeg van het jaar bekend gemaakt en met groot enthousiasme kan ik jullie vertellen dat ons eerste herenteam AutobedrijfJaccodeGooijer/SKF 1 ook tot de genomineerden hoort! We zijn daar erg blij mee. Een nominatie is al erg mooi, maar het zou toch geweldig zijn als ze ook nog zouden winnen!
Jullie kunnen hierbij helpen door op ze te stemmen. Onderstaand stuk heb ik overgenomen van Regiosport Veenendaal. Daarin kun je de genomineerden vinden en staat ook een link naar het stemformulier. Doen! Elke stem telt. Alvast hartelijk bedankt.

Dit zijn de nominaties voor het Sportgala Veenendaal; stemperiode vanaf nu geopend

ma 13 nov., 15:00 OverigVEENENDAAL De nominaties voor het Sportgala Veenendaal zijn bekend. De winnaars worden bekend gemaakt op het jaarlijkse Sportgala, dat komend jaar plaatsvindt op vrijdag 5 januari in de Basiliek. Met het bekendmaken van de nominaties begint ook het verkiezingstraject, want elke Veenendaler kan een stem uitbrengen. Ook de Veenendaalse sportverenigingen worden door Sportservice Veenendaal uitgenodigd om hun stem uit te brengen.

De jury heeft input gekregen uit de Veenendaalse bevolking, van sportverenigingen en van eigen onderzoek. Dat levert onderstaande lijst van kandidaten op, die in het afgelopen jaar sportieve topprestaties hebben geleverd. Overigens liep het jaar voor deze verkiezingen van 1 november 2022 tot en met 31 oktober 2023. Sportieve hoogtepunten uit november en december 2023 worden volgend jaar beoordeeld.

NOMINATIES SPORTGALA

De jury heeft onderstaande sporters, teams en coaches genomineerd. Bij elke kandidaat staat minstens één in het oog springend resultaat, soms zijn er meer topprestaties geleverd.

SPORTMAN VAN HET JAAR
– Jesse de Heer (Nederlands kampioen survival, Europees kampioen elite OCR, podiumplaatsen op EK en WK)
– Jorik van Egdom (Nederlands kampioen sprint triatlon)
– Oussama el Azzouzi (debuterend voetbalinternational voor Marokko en transfer naar Serie A-club Bologna in Italië)

SPORTVROUW VAN HET JAAR
– Marit van Rabenswaaij (podiumplaatsen op Nederlands Kampioenschap turnen dames)
– Karin Nieuwenhuijsen (Nederlands kampioen duathlon)
– Bo de Groot (Nederlands kampioen survival, Europees kampioen OCR 20-24 jaar, derde op WK OCR 20-24 jaar)

SPORTTALENT JONGENS
– Meinko de Boer (jeugdinternational Jong Oranje volleybal)
– Mika van de Pavert (Belgisch kampioen karten Rotax Max Junior, tweede op NK)
– Tyrese Zichem (Nederlands kampioen junioren powerliften)

SPORTTALENT MEISJES
– Daniëlle Wildeman (jeugdinternational Jong Oranje korfbal)
– Fien Cornelissen (tweede bij NK turnen meisjes, kampioen seizoenscompetitie meisjes)
– Silvanne Slot (derde plaats op WK waterpolo meisjes onder 20 jaar)

SPORTPLOEG VAN HET JAAR
– ZVC (promotie naar eredivisie zaalvoetbal)
– GVVV (promotie naar tweede divisie voetbal)
– SKF tafeltennis heren (kampioen eerste divisie tafeltennis en promotie naar eredivisie)

JEUGDSPORTPLOEG VAN HET JAAR
– VAV U20 damesestafette (eerste op Nederlands Estafettekampioenschap onder 20)
– Amain Stars (tweede op Europees Kampioenschap)
– SKF B1 (halve finale korfbal hoofdklasse B-Jeugd)

TRAINER/COACH VAN HET JAAR
– Gery Vink (GVVV voetbal)
– Hicham Saidi (ZVC zaalvoetbal)
– Marcel Verhaar (Team Verhaar kickboksen)

INWONERS MOGEN STEMMEN

Inwoners van Veenendaal kunnen ook dit jaar weer een stem uitbrengen. Het stemformulier staat sinds 13 november 2023 op de website van Sportservice Veenendaal: www.sportserviceveenendaal.nl/sportgala. Stemmen kan tot en met 6 december. Ook de sportverenigingen kunnen een stem uitbrengen. De secretarissen van de verenigingen krijgen daarvoor per mail een uitnodiging.