Douwe Peper geplaatst voor finale NJM

Vandaag heeft Douwe Peper zich in Assen geplaatst voor de finale van de Nationale Jeugd Meerkampen. Waar hij enkele maanden geleden in de halve finale al in goede vorm was door al zijn wedstrijden te winnen, ook vandaag was Douwe goed bij de les en in een zeskamp eindigde hij op een keurige tweede plaats. Viermaal werd er gewonnen, alleen Arjan Huiden (Middelburg) was met 8-11 in de vijfde game te sterk. Door winst in de vervolgronde was een plaats bij de beste 12 spelers van Nederland een feit.

Ook Romano en Jasper speelden mee. Romano wist bij de junioren drie wedstrijden te winnen, waarbij hij knap tot tweemaal toe een 1-2 achterstand in games wist om te buigen. Een derde plaats in de poule was hiermee het resultaat. Jasper startte geweldig met een zeer verrassende winst op Kampioenspoule speler Leroy Heemskerk. Even later werd er nog een wedstrijd gewonnen, maar in de beslissende wedstrijd ging Jasper toch in drie close games ten onder. Desalniettemin een sterk optreden.

De NJM finale wordt in het weekend van 27 en 28 mei in Panningen gehouden, ook meisjes welp Iris Leskens had zich al in een eerder stadium hiervoor geplaatst.

Coaches Rinie, Dicky en Luciën (HTTC) dank voor jullie inzet vandaag.

douwe