Afgelopen wedstrijd stond speelronde vier voor de dames en voor de jeugd, en speelronde drie voor de herenteams op het programma. Er werden veel dikke uitslagen neergezet, met een enkel gelijkspel ertussen.

Onze dames FysiotherapieScheepjeshof/SKF 1 speelden alweer een zware wedstrijd, ditmaal tegen Landskampioen Heerlen. Annewyke Appels trapte af met een duel tegen Shuo Han Men. Ze verloor deze wedstrijd, maar wist wel knap een game te winnen. Melanie Bierdrager zette hierna de 1-1 op het scorebord door in vijf games te winnen van Vicky Schijven. Helaas was de koek hierna op, al had Jacintha de Hoop nog een goede kans tegen Rachel Gerarts. Eindstand werd hierdoor dus 5-1 voor de thuisploeg. Op het moment staat SKF gedeeld 5e, maar heeft de drie sterkste teams al gehad, dus een uitgangspunt met perspectief. Volgende week spelen ze een belangrijk duel tegen concurrent om de play-offs, AnytimeFitness/Westa 1.

Autobedrijf JaccodeGooijer/SKF 1 speelden afgelopen zaterdag in Lochem tegen De Toekomst 1. Floris Zur Muhlen zorgde voor een sterk begin door in drie games af te rekenen met Rutger Carelse. Pieter van den Berg deed vervolgens hetzelfde kunstje na en won ook in drie games, hij deed dit tegen Emine Ernst. Nadat een overwinning in een spannend dubbel een 1-3 voorsprong opleverde, gingen helaas drie wedstrijden achtereenvolgens verloren. Jeffrey Vonk wist daarna het tij weer te keren, door in een ware thriller te winnen van Emine. Floris Zur Muhlen zorgde daarna voor een verrassende overwinning, hij won in vier games van Roel Bogie. Uiteindelijk werd de eindstand bepaald op een gelijkspel. Komende week spelen ze een lastige uitwedstijd tegen koploper VeerhuisWessem/Westa 1.

SKF 2 speelde een uitwedstrijd tegen het oersterke Maashorst 1 uit Uden. Ricco Gerritsen begon tegen Shuo Han Men, die in drie games te sterk bleek te zijn. Vervolgens mocht Erik Verzijl het proberen tegen Jos Verhulst. Knap wist hij een game te winnen, maar dat was ook het maximaal haalbare. Ook Rouke Bosma kwam niet verder dan een game. De rest van de wedstrijd was net zo eenzijdig, alleen Erik kwam tot een 5e game tegen Rachel Gerarts. Al met al zat er meer in, alleen was de tegenstander toch te sterk. Een puntloze wedstrijd dus voor SKF 2, die volgende week gaan proberen de belangrijke wedstrijd te winnen van HTC 1 uit Hoofddorp.

SKF 3 speelde een goede wedstrijd tegen Maastricht 1. Thijs van den Berg trapte af met een overwinning van Jibbe Littmann. Marc van den Berg trok deze lijn door en won van Tom Boessen. Jammer genoeg verloor Jacintha de Hoop haar eerste wedstrijd van de dag, al was ze wel dichtbij een overwinning. Ook de dubbel was spannend, maar werd wel gewonnen door de gebroeders Van den Berg. Vervolgens maakte Jacintha en Marc het nog spannend met een paar wedstrijden in vijven, maar wisten wel alles te winnen. Een hattrick dus voor Thijs en Marc, en twee winstpartijen voor Jacintha. Een belangrijke winst in strijd om het kampioenschap, al wist Kluis 1 alsnog een punt uit te lopen door met 10-0 te winnen. Komende week mag SKF 3 aantreden tegen Hercules 2 uit Terborg.

Het landelijk A team SKF 1 speelde een belangrijke wedstrijd in de strijd om het kampioenschap tegen concurrent Rega 1. Dit deden ze met verve, een perfecte score werd neergezet in eigen huis. Xijin Zheng, Djen Bakx en Jeffrey van Eek speelden een uitstekende wedstrijd. Helemaal vanzelfsprekend was het niet, een paar keer moest er diep worden gegaan voor de winst. Zo won Djen zijn eerste wedstrijd met 16-14 in de vijfde, en in het restant van de dag waren bij drie wedstrijden alle vijf de games nodig. Maar een geweldige uitslag dus voor SKF jeugd 1, die hard op weg zijn naar het kampioenschap en dus een plek in de kampioenspoule. Komende week staat de wedstrijd tegen Smash ’70 op het programma.

SKF/Hoogland 2 deed ook uitstekende zaken in landelijk C, door ook een perfecte score neer te zetten. Dit deden ze tegen Vitesse ’35 1 uit Hengelo. Er werden veel dikke uitslagen neergezet, in totaal werden er maar 34 games gespeeld. Een keer wist Vitesse ’35 dicht bij de winst te komen in de vorm van Sander Blume, alleen wist Iris Leskens aan het langste eind te trekken. Een hattrick dus voor Mees Noortman, Iris Leskens en Bastian Ramakers. Deze overwinning zet de ploeg op een knappe 2e plaats in landelijk C. Komende week staat Argus 3 uit Harkstede op het programma.