De avond van de comeback

Op donderdagavond 2 februari werd wedstrijdronde twee gespeeld. Het was een memorabele avond. Want je kon zomaar ‘good old’ Henny Middelhoven tegen het lijf lopen. Wat te denken van Jan ‘Dubai’ van Manen, die weer te bewonderen was. Oud-jeugdlid Wilco Kesteloo die in de A-poule de strijd aanbond. Frank Hamhuis die weer eens was ingevlogen voor een wedstrijdje met De Indruk. Sjan Landwaart was zich drie uur in het zweet aan het werken en zelfs Henk Bor kwam na heel veel jaren weer eens even kijken. Het gerucht gaat dat volgend seizoen zelfs “Bitterbal” Mike weer gaat ballen in de C-poule. Een teken aan de wand: het wordt drukker en drukker…. Mooi om te zien. Het was om nog een andere reden een memorabele avond: in de B-poule vond een heuse vader-zoon-vader-zoon confrontatie plaats. Bij ons weten echt voor de eerste keer in de BC…. maar we kunnen het mis hebben, we horen het graag als iemand anders de primeur had dan Mano en Fabio Martina tegen Ad en Adrie van Tuil. Ook memorabel: Jacco de Gooijer die als een emotioneel wrak rond liep. Hij had zojuist twee punten gescoord tegen Aristo en daarbij en passant eventjes gewonnen van Rob van Genderen. Zoveel vreugde kan zelfs Jacco niet aan. Memorabeler dan afgelopen donderdag kan het niet meer worden, horen wij u denken? Ach dat dachten we van die week er voor ook….

Het overzicht:

In de C-poule speelden de Ponsenteams tegen elkaar en het dient gezegd te worden dat beide ploegen erg vriendelijk tegen elkaar bleven doen. 1 won voor twee winstpartijen van Allard Looijé met 3-2. Van Hunnik 2 won met 4-1 van team De Gooijer. Ton Snijders was ongrijpbaar voor dames Van de Brink. Edoch, Marianne won keurig van Greet Roseboom. De andere Brink (Sonja) kwam net tekort tegen Greet.
In de A-poule won Hardeman 1 met 4-1 van HZW, waar Wilco Kesteloo zijn debuut zonder winstpartij afsloot. Kevin van de Lustgraaf bleef in de enkels ongeslagen. Bijzonder was wel dat de HZW-heren in de laatste drie partijen de eerste game wonnen, vervolgens de tweede game in de verlenging verloren om vervolgens de partij te verliezen. Jacco won dus twee partijen tegen Aristo en was daardoor heel belangrijk in de 3-2 overwinning. Van Dam won met 3-2 van Sassenus. Marc Sassenus won zowel van Wim van Dam als Jan van Manen.
De B-poule zal wel eens een prooi kunnen worden voor team Scheerder. Vader (2) en zoon (1) Van Tuil wonnen met 4-1 van vader (1) en zoon (0) Fabio. Door de dubbel werd het 4-1 voor de Van Tuils. Voskuilen won verrassend met 3-2 van Hardeman 2. Bert Blankestijn won van zowel Gina van Poolen als Wim Verzijl. Van Hunnik 1 (dit seizoen met Joop Spijker in de gelederen) liet geen spaander heel van De Indruk: 5-0

Wij zien jullie aanstaande donderdag graag in groten getale verschijnen als invulling of omlijsting van Ronde 3.