Coronamaatregelen vanaf 6 november

In de strijd tegen het verspreiden van het coronavirus heeft de regering dinsdag besloten dat vanaf komende zaterdag 6 november. o.a.amateursportverenigingen alleen nog maar toegankelijk zijn voor mensen van 18 jaar en ouder die de middels de corona-app kunnen aantonen dat ze gevaccineerd zijn, negatief getest zijn, dan wel corona gehad hebben. Kinderen tot 18 jaar kunnen zonder beperking naar binnen. Dit heeft voor ons als vereniging vervelende gevolgen aangezien we nu iedereen (van 18 jaar en ouder) moeten controleren die ons gebouw binnenkomt. Mensen die naar binnen willen en niet aan het bovenstaande kunnen voldoen, kunnen we dan helaas niet toelaten. Wij willen heel duidelijk hierin zijn:  dit is niet onze keuze om zo te (moeten) handelen, maar wij hebben als bestuur en vereniging de plicht om de wet te volgen en aan de regels te voldoen.

Alles op rijtje:

• Kinderen tot 18 jaar kunnen zonder beperkingen komen tafeltennissen
  • Mensen van 18 jaar en ouder dienen ALTIJD de corona Check app te kunnen tonen om toegang te krijgen tot het gebouw. Dat wil zeggen, kunnen aantonen dat je gevaccineerd of negatief getest bent, dan wel corona gehad hebt.
  • De app moeten wij altijd (kunnen) controleren. Niet alleen als er wedstrijden zijn, maar ook bij trainingen of bezoek
  • Ook ouders van jeugdspelers moeten aan genoemde voorwaarden voldoen. Ook zij zullen gecheckt worden.
  • Iemand die niet aan de toegangseisen kan (of wil) voldoen, kunnen wij helaas niet toelaten in ons gebouw. Wij vinden dit natuurlijk erg vervelend, maar kunnen in dit geval niet anders.

Wij zullen op de toegangsdeuren van ons gebouw bovenstaande regels duidelijk aangeven.

Hoewel dit voor een aantal leden vervelend kan zijn en misschien ook wel tot discussies zal leiden, hopen we op begrip van iedereen. Ook in de wetenschap dat iedere vergelijkbare vereniging met dezelfde maatregelen te maken krijgt.

Ik hoop dat we gauw van al dit gedoe verlost zullen zijn.

Met vriendelijke groeten,
Namens het bestuur,