Competitie jeugd afgesloten met wisselende resultaten

Afgelopen zaterdag kwamen de jeugdteams van SKF voor de laatste keer dit seizoen in actie. SKF 1 won hun wedstrijd (zie ingekomen verslag en foto elders op de site), hierbij een verslag van de teams uit de afdelingscompetitie, waarbij alleen SKF 5 niet hoefde te spelen.

SKF 2 haalde eerder met de hakken over de sloot de play-offs in de hoofdklasse, afgelopen zaterdag verloren zij voor de derde maal op rij en eindigen daardoor op een vierde plaats. Het sterke Westa 1 kwam met zijn twee sterkste spelers en deze waren toch wel een maatje te groot voor Kai, Adrie en Niels. Wel wonnen ze allen van hun derde man en ook de dubbel leverde een punt op. De komende maanden goed doortrainen, wie weet zit er dan na de zomer nog meer in!

Toen Toine in de eerste wedstrijd van de dag won van de kopman van Hercules 3 hing er iets moois in de lucht. Dat er uiteindelijk, net als eerder in de thuiswedstrijd, vier punten gehaald werden tegen de kampioen uit deze poule mag toch knap genoemd worden. Toine won tweemaal, Iris en Hidde eenmaal. Een keurige 3e plaats voor het jonge team.

Toine van Viegen

Ook SKF 4 trof de kampioen en moest ook nog eens met een invaller aantreden. Dat het spannend was blijkt wel uit het feit dat de wedstrijd bijna vier uur duurde. Rogier wist twee tegenstanders te verslaan, Lauren eentje. Invaller Joël speelde erg goed en won zelfs een aantal games maar zag toch wel dat ze in een klasse hoger wat minder fouten maken. SKF 4 eindigt met dit resultaat op een derde plaats.

SKF 6 eindigde in de regulier competitie op de laatste plaats, maar in de play-downs werd ineens alles gewonnen. Ook nu weer, Treffers 4 werd met 6-4 verslagen. Niels en Stan wisten beide tweemaal te winnen, Manuel was eenmaal de sterkste. Het dubbel was wederom een prooi voor dit team dat is opgeklommen naar een mooie vierde plaats!

SKF 8 kon nog kampioen worden, maar dan zou een hele dikke overwinning geboekt moeten worden op Essentia 2 dat ook nog eens een speler heeft die veel hoger heeft gespeeld. Toch gingen onze mannen er vol voor, maar het mocht niet baten. Het team uit Bemmel won met 7-3 en in de terechte kampioen. Maar met opgeheven hoofd kunnen de SKF’ers zeggen dat ze tweede zijn geworden! Maickel verloor in dit seizoen (zijn eerste) voor het eerst een wedstrijd, wel won hij de andere twee. Daniël wist eenmaal te winnen, David deze keer helaas geen.

SKF 8 dubbel

Een heel mooi seizoen waarin veel spelers en teams hoger zijn gaan spelen dan het jaar ervoor. Een kampioenschap leverde dat niet op, wel keurige prestaties van de teams.

SKF 1: 2e plaats landelijk A
SKF 2: 4e plaats hoofdklasse
SKF 3: 3e plaats 1e klasse
SKF 4: 3e plaats 2e klasse
SKF 5: 4e plaats 3e klasse
SKF 6: 4e plaats 3e klasse
SKF 8: 2e plaats 4e klasse

De trainers zullen binnenkort weer acties ondernemen om de teamindeling voor het najaar te gaan maken. Wanneer we ergens rekening mee moeten houden, geef dit dan tijdig aan. En heb je nog geen competitie gespeeld maar wil je dat wel doen, we willen graag weer nieuwe spelers toevoegen aan de competitieteams en starten met een beginnersteam, dus ook dat kan aangegeven worden. De competitie zal starten in september en loopt tot begin december.