Verslag landelijke seniorenteams SKF

Het eerste herenteam had een vrij weekend. De twee andere herenteams kwamen zaterdag wel in actie. Het damesteam speelde een dag later. Hierbij het verslag van hoe het de teams verging.

Fysiotherapie Scheepjeshof/SKF dames 1 nam knap drie punten mee uit Wessem. Anytime Fitness/Westa verscheen met de sterke Li Nan Sun achter de tafel, zij was te sterk voor Brenda Vonk als Carla Nouwen. Bij SKF was het Melanie Bierdrager die ongeslagen bleef. Zij versloeg eenvoudig Karlijn van Lierop, maar had het een stuk lastiger met Emma van der Zanden. In een spannend duel wist Melanie in de vijfde game met 12-10 aan de goede kant van de score te blijven. Carla wist haar tweede wedstrijd in drie games te winnen van van Lierop, Brenda kon het niet bolwerken tegen van der Zanden. Door het gelijkspel behoudt SKF een voorsprong van drie punten en lijkt plaatsing voor de play-offs binnen handbereik. Het gaat dus goed met het team van coach Rinie Kling die onlangs aangaf ook komend seizoen de dames te coachen.

SKF 2 startte goed met een solide overwinning in drie games van Dicky de Jong op Sam Geuskens. Erik Verzijl volgde dit voorbeeld, in een wedstrijd met grillig verloop (een 2-11 verloren game werd opgevolgd door een 11-2 zege) kwam hij in de vijfde game terug van een 0-4 achterstand tegen Ken van Gellekom om het vervolgens met 11-8 af te maken. Ricco Gerritsen sleepte er ook een vijfsetter uit tegen Martijn Henstra, maar de lange Limburger zette het eerste punt op het bord. Het dubbel Dicky/Erik verloor in vieren. Dicky wist zijn twee andere wedstrijden ook eenvoudig te winnen, maar het was Erik die de show stal. Tegen Henstra kwam hij met 0-2 achter in games, maar toch boog hij het om naar een overwinning. Tegen Geuskens won hij in drie close games. Ricco kwam niet tot een overwinning. Door de 6-4 zege blijft het spannend in de 2e divisie poule C. SKF staat op een vijfde plaats, slechts een punt achter Sittard 1 en SVE 1. Aanstaande zaterdag de kraker tegen SVE 1.

(eerste hattrick dit seizoen voor Dicky)

Tanaka 1 staat op de laatste plaats en dus moesten er punten gepakt worden. Thijs van den Berg startte fenomenaal met winst op de sterke Brabantse kopman Rob Verschuren. Toen vervolgens ook Edwin Vonk en Wisse Kuiters hun wedstrijd wonnen, en het bijna zekere dubbel Edwin/Thijs het vierde punt op het bord zette leek er niets aan de hand. Toch ging het nog behoorlijk mis. Wisse en Thijs konden niet verder bijdragen aan de score, al waren ze er beide nog wel een keer erg dichtbij. Alleen Edwin zorgde nog voor een punt. Ondanks een 4-0 voorsprong dus een toch wel teleurstellend gelijkspel. Na vier speelronden ziet het er voor SKF 3 niet zo goed uit. Maar er zit genoeg kwaliteit in het team, dus we hebben alle hoop dat het goed zal aflopen.

(Thijs verslaat kopman Tanaka)

Aankomend weekend weer een vol programma. De drie herenteams spelen dan op zaterdag een thuiswedstrijd, ook dames spelpen dan weer een thuiswedstrijd. Het volledige programma:

Zaterdag aanvang 15:00 uur
Fysiotherapie Scheepjeshof/SKF dames 1 – Dozy den Helder