Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF-heren 1 deelt punten in Amsterdam

De vooruit gespeelde wedstrijd tussen Tempo Team 3 en Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF-heren 1 is geëindigd in een 5-5 gelijkspel. Pieter van den Berg startte met een 1-3 nederlaag tegen Chris Walbrecht waarna Floris Zur Muhlen een lastige pot kende tegen John Uyleman. Na een 1-2 achterstand in games wist Floris de vierde game met 11-9 te winnen en in de vijfde was hij de meest gelukkige en won met 14-12. Jeffrey Vonk kwam daarna niet verder dan gamewinst tegen Ilias Faraj. In het dubbelspel namen Pieter en Floris een 2-0 voorsprong, maar zij lieten de wedstrijd uit handen glippen en verloren alsnog. Kans genoeg, maar de vierde en vijfde game gingen met 10-12 naar de tegenstander. Voor de pauze maakte Pieter er 2-3 van door in drie games te winnen van Uyleman.

De tweede helft van de wedstrijd begon voor SKF goed, Jeffrey versloeg verrassend Walbrecht en Uyleman, tussendoor verloor Floris wel van Faraj. Toen Pieter dezelfde Faraj in drie games versloeg kwam SKF met 5-4 voor, maar Floris verloor zijn tweede wedstrijd van de dag (en tevens van het seizoen) waardoor de wedstrijd onbeslist bleef.

Door de 5-5 blijven beide ploegen volop meedoen voor een plaats bij de eerste twee, plaatsen die (vooralsnog) zorgen voor handhaving in de 1e divisie. Aankomende zaterdag wacht een uitwedstrijd naar Scylla 2