Experiment nieuwe competitievorm

In de afdeling wil men experimenteren met een nieuwe competitievorm. Zie hieronder.

Heb je als team belangstelling hiervoor, laat het dan zo snel mogelijk weten aan Henk Brouwer.

In deze nieuwe competitievorm blijft men volgens het 3-tegen-3 systeem spelen, met 10 sets per wedstrijd. Elke set duurt nu echter altijd 3 games en eindigt daarmee dus in 3-0, 2-1, 1-2 of 0-3. Elke gewonnen game levert een punt op, waardoor in een totale wedstrijd 30 punten te verdienen zijn. Een wedstrijd kan bijvoorbeeld eindigen in 21-9 of 14-16. In deze opzet wordt het spelen in 3-tegen-3 behouden, wat veel huidige tafeltennissers als voordeel zien, terwijl wedstrijdduur toch enigszins wordt verkort. De ervaring met dit systeem leert dat een wedstrijd nu gemiddeld 2 tot 2,5 uur duurt. Eerste ervaringen leren ook dat men dit systeem als spannender ervaart, omdat elke game meteen een punt oplevert.

Als er genoeg animo is, willen we in het najaar graag een aantal poules opzetten waarin volgens dit nieuwe systeem wordt gespeeld. Ik wil u dan ook vriendelijk verzoeken om bij de teamopgave aan te geven of uw vereniging en/of uw teams interesse hebben om volgens deze competitievorm te gaan spelen. U kunt dit in NAS aangeven bij de teamopgave en/of via een e-mail naar mij. Bij genoeg animo binnen zal worden bekeken of het mogelijk is een aantal poules volgens dit nieuwe systeem in te richten. (Interesse tonen betekent dus niet dat uw team(s) sowieso volgens dit systeem gaan spelen!)

Hoe de promotie/degradatieregelingen er precies uit komen te zien als er komende competitie volgens zowel het oude als dit nieuwe systeem worden gespeeld, is nu nog niet duidelijk. Daarover volgt in het competitieboek meer informatie.