Verslag wedstrijden jeugd zaterdag 9 februari

In de tweede speelronde kwamen de jeugdteams van SKF op vreemde bodem in actie. Hier het verslag van hoe het ze verging.

SKF 1 heeft het lastig in de Kampioenspoule, in Nijkerk werd er met 1-9 verloren van een van de favorieten om het landskampioenschap: REGA 1. Djen redde de eer door in drie games te winnen van Stef van Duinen, in zijn andere wedstrijden kwam hij er niet aan te pas. Jeffrey had ook een mindere dag en kwam niet verder dan gamewinst in twee wedstrijden. Nick had nogal wat pech. Hij speelde volgens eigen zeggen prima maar was wat ongelukkig. In twee wedstrijden kreeg hij matchpoints, maar toch gingen de wedstrijden met 10-12 en 12-14 in de vijfde game verloren.

SKF 2 kwam tegen Zevenaar 1 met 0-2 achter, maar doordat Niels Bremer, Toine en Aniek daarna ieder tweemaal wonnen en het dubbel Niels/Toine ook succesvol was werd er toch nog een 7-3 overwinning geboekt. Met name de winst van Niels op de sterke Daan Heijneman was een hele mooie. Niels kwam met 2-0 voor maar zag zijn tegenstander gelijk komen in games. In de laatste game was Niels op het einde scherp en won met 13-11.

SKF 3 verloor van ONI 1 dan vorige week ook al SKF 2 wist te verslaan. Iris wist tweemaal te winnen, maar daar bleef het bij. Bastian speelde nog wel een vijfgamer tegen de kopman uit Wijchen, maar deze ging verloren. Rogier had een moeilijke middag, werkte hard maar kwam niet in de buurt van een zege.

Onder aanvoering van Niels Pater versloeg SKF 4 de meisjes van Hutaf 4 met 7-3. Niels wist zijn drie wedstrijden keurig te winnen. Lauren wist twee tegenspeelsters te verslaan, Hidde kon alleen winnen van de invaller. Een mooi herstel tegen een zwakkere tegenstander na de dikke nederlaag een week eerder.

Met invaller Eelke voor de afwezige Manuel wist SKF 5 een gelijkspel te boeken tegen Treffers 4. Eelke, normaal een klasse lager speelt, kon vrijuit spelen en wist knap twee wedstrijden te winnen. Omdat ook Maickel tweemaal succesvol was en Daniël zoals altijd belangrijk was in het gewonnen dubbelspel (met Maickel) werden de punten met de Arnhemmers keurig verdeeld.

Bij afwezigheid van Eelke in zijn eigenteam kon Olaf de rol van kopman oppakken, en dat deed hij met verve! Hij wist tegen Sethone 1 zijn drie enkelspelen te winnen. Joël was eenmaal succesvol en het dubbel werd ook gewonnen. Marnix speelde maar twee enkels, maar kwam daarin niet tot winst.

SKF 7 speelde ook in Dodewaard, zij kwamen uit tegen het tweede team van Sethone. Bernard, Just, Hugo en David waren erg in vorm en wisten met 9-1 te winnen. Alleen een dubbelspel ging verloren, maar in alle enkels waren onze jongens duidelijk de betere. Een mooi resultaat, de tweede zege op rij!

Vanwege het ranglijsttoernooi in Soest en het Valleitoernooi in eigen huis worden er geen wedstrijden gespeeld op zaterdag 16 februari. Een week later wel, dan spelen de teams weer een thuiswedstrijd. Alleen SKF 3 speelt op vreemde bodem, zij spelen een uitwedstrijd bij Bit.nl.