Jeugdspelers SKF actief op A ranglijsttoernooi den Haag

Op zondag 13 maart hebben vier spelers van SKF deelgenomen aan het tweede (en laatste) A ranglijsttoernooi van het seizoen. Voor Yannick was het een debuut, hij haalde onlangs door winst van een B ranglijsttoernooi eindelijk zijn A licentie. Jeffrey won al eerder een B toernooi en voor hem was het al zijn tweede toernooi. Romano en Felicia zijn al wat meer bekend op dit niveau.

Behaalde uiteindelijk een 7e plaats. Wist de meeste wedstrijden te winnen, alleen Vera van Boheemen (oud SKF) en Rachel Gerarts waren te sterk. In de laatste wedstrijd wist Felicia te winnen van Kim Hergelink waardoor er een mooie 7e plaats werd genoteerd.

felicia

Vier overwinningen en twee nederlagen. Een keurig resultaat voor Jeffrey die daarmee op de 13e plaats eindigde. Verloor van de uiteindelijke winnaar (Ibrahim Yildizlar) en van de sterk spelende Jens Wiersma, maar alle andere spelers werden verslagen. Een keurig resultaat voor Jeffrey.

jeffrey

Had geen gemakkelijke dag, verloor helaas net wat wedstrijden in de beslissende vijfde game. Door winst in de laatste wedstrijd tegen Lars Banning eindigde Yannick op een 21e plaats. Twee overwinningen en drie nederlagen. Er zat meer in, maar het spel van Yannick was eindelijk weer goed, iets dat vertrouwen moet geven voor de belangrijke fase waarin de competitie inmiddels is belandt.

yannick

Het begon wat stroef met een zwaarbevochten zege op Davey Hu (17-15 in de vijfde game) en een nederlaag tegen Mick de Vette, maar daarna werd het spel een heel stuk beter. Hoogtepunt was de 3-1 zege op de hoger geplaatste Pim van Schaik, tegenstander in de derde divisie van heren 3. In de strijd om het brons waren twee matchpoints helaas niet aan Romano besteed, met 11-13 in de vijfde was Mick de Vette voor de tweede maal op een dag te sterk. Een vierde plaats was het resultaat. Het beste resultaat in een korte carrière voor Romano. Heel knap!

yannick

Rest nu voor de B- en A- licentiespelers alleen nog de Nederlandse Kampioenschappen die in het weekend van 30 april/1 mei gehouden worden in Nijmegen. En natuurlijk nog de finale van de Nationale Jeugdmeerkampen in het weekend van 4/5 juni in Panningen voor Felicia en Romano.

Coaches, bedankt voor het begeleiden van onze jeugd. Marieke, bedankt voor de mentale support! En Laurens bedankt voor de mooie foto’s!