Landelijke seniorenteams SKF weer in actie

Afgelopen weekend kwamen de landelijke seniorenteams van SKF weer in actie tijdens hun avontuur in de voorjaarscompetitie.

Het was een drukke en zeer gezellige aangelegenheid op zondag in de zaal van SKF. De dames van SKF speelden hun laatste wedstrijd van de reguliere competitie en maakte er tegen TTV Lybrae Heerlen 1 een waar spektakelstuk van. Inzet was de derde plaats, en na een lange en zeer spannende wedstrijd zorgde de 4-2 zege van SKF voor onduidelijkheid. Een gelijke stand waarbij beide teams in de onderlinge wedstrijden evenveel sets en games wisten te scoren. Wat gaat er nu gebeuren? Punten tellen? En wat is de invloed van de wedstrijd in Heerlen waarbij een van de wedstrijden vanwege een blessure niet kon worden gespeeld? Wordt vervolgd! En dan over de wedstrijd, Carla Nouwen startte met een mooie zege op de kopvrouw uit Limburg Yun Zhang. Brenda Vonk had vervolgens weinig moeite met Rianne Strik. Melanie Bierdrager kwam niet verder dan gamewinst tegen Rachel Gerarts. Toen een niet geheel fitte Carla het vervolgens verrassend lastig had tegen een zeer sterk spelende Strik leek het doek gevallen. Maar op 1-1 boog Carla een kleine achterstand om en won de wedstrijd in vieren. Melanie had vervolgens niet veel kans tegen Zhang. Aan Brenda de taak om de strijd te beslissen tegen Gerarts. Na een 2-0 voorsprong voor Brenda kwam het jonge talent terug tot 2-2, maar met fantastisch spel gaf de ervaring van Brenda toch duidelijk de doorslag. 4-2 en nog even wachten wie er nu derde wordt en den Helder ontloopt.

Brenda

De herenteams kwamen op zaterdag in actie. Drie teams speelden tegelijkertijd in Hazerswoude tegen Avanti, alleen SKF 3 mocht ergens anders spelen.

SKF 1 speelde tegen een fanatiek en fel spelend Avanti 1. Arnoud Meijer en Pieter van den Berg hadden nog wel kans tegen Frank Hollak, maar in beide wedstrijd ging de thuisploeg er met de overwinning vandoor. In de andere wedstrijd waren er minder kansen, de 0-10 nederlaag kwam hard aan, maar is zeker volledig toe te schrijven aan de vermoedelijk aanstaand kampioen Avanti. Wat rest is nog twee ontspannen potjes tegen Hilversum en de Veluwe.

SKF 2 bestaat uit vijf spelers, maar door diverse omstandigheden moest het team aantreden met twee invallers. Naast Jasminka Oeij kwamen Thijs van den Berg (uit team 3) en de net uit Australië teruggekeerde Wisse Kuiters in actie. Jasminka won knap van Ronald Vijverberg, maar hier bleef het bij. Een 1-9 nederlaag tegen Avanti 2 was een logisch gevolg voor het tweede dat degradatie bijna niet meer kan ontlopen.

Een hele verre reis naar Noord-Friesland en terugkeren met een gelijkspel. SKF 3 hoopte vooraf op een beter resultaat, maar mag zich na een 1-4 achterstand gelukkig prijzen met de puntendeling. Dicky de Jong behield zijn 100% score, wel werd hij door Arnoud Hofman maximaal getest. In een wedstrijd van hoog niveau was de ervaren verdediger met 11-9 in de vijfde game de gelukkigste. In zijn andere wedstrijden kwam Dicky niet in de problemen. Ricco Gerritsen speelde een goede wedstrijd maar zag dit onvoldoende beloond worden. André Folmer werd in vieren verslagen, maar een 2-0 voorsprong tegen kopman Jaap van Tijum was niet genoeg voor de jonge Ricco. Erik had niet zijn beste dag en kwam er in zijn eerste twee wedstrijden niet aan te pas, wel knap hoe hij in zijn laatste wedstrijd herstelde en een knappe overwinning boekte op de sterke Hofman. De laatste twee wedstrijden moeten er goede resultaten geboekt worden om alsnog te handhaven.

SKF 3 heren

SKF 4 dacht een zware middag te krijgen tegen Avanti 3 dat met kopman Martin Groenewold achter de tafel verscheen. Daarbij brak Marc van den Berg afgelopen week bij een alles of niets poging zijn batje en moest noodgedwongen met het reservebatje van broer Pieter spelen. Geen probleem voor Marc, naast zijn verrassende maar zeker net zo geweldige zege op Groenewold won hij ook zijn beide andere enkelspelen. Jeffrey Vonk deed niet veel voor hem onder en won tweemaal. Sharon Janssen speelde bij vlagen fenomenaal en werd met één zege onvoldoende beloond voor haar goede optreden. Door de 6-4 zege gaat SKF 4 nog steeds aan kop met zes punten voorsprong op TTCV Herwaarden 1. Nog twee wedstrijden te gaan met hopelijk een mooi kampioenschap als eindresultaat.

Komende zaterdag spelen de vier herenteams opnieuw een uitwedstrijd. SKF 1 speelt tegen Hilversum 1 dat nog steeds kans hoopt te maken op het kampioenschap en de bijbehorende promotie naar de Eredivisie. SKF 2 reist af naar Hoorn om te spelen tegen Disnierats 1. SKF 3 probeert zijn laatste kans te grijpen tegen Trias 1. Lukt het nog om te handhaven? SKF 4 moet punten pakken tegen het lastige Alexandria’66 1 om zo weer een stap dichterbij het kampioenschap in de derde divisie te komen. Kortom leuke wedstrijden komende zaterdag!