1 juli kunnen we weer starten

In tegenstelling tot eerdere meldingen van de regering waarin binnensporten per 1 september weer zouden mogen beginnen, mag onze zaal toch per 1 juli weer open om te tafeltennissen. Vorige week kwam dit nieuws vrij onverwacht.
Hoewel pas in de laatste week van juni de definitieve beslissing valt, gaan we er vanuit dat 1 juli de datum is van de heropening.

Om goed voorbereid te kunnen starten is er een “Corona-commissie” geformeerd, waarin elke groep vertegenwoordigd is.
Deze commissie is al druk bezig te inventariseren hoe we aan de gestelde eisen kunnen voldoen. De NTTB zal op korte termijn ook een aantal voorwaarden formuleren om onze sport op een veilige manier weer te kunnen uitoefenen.
Zonder op dit moment alle details te bespreken, zal er naast de 1,5 m afstand regel, veel aandacht zijn voor looprichtingen
en desinfectie. Dit laatste zowel van de handen, als ook van de gebruikte materialen. Daarnaast zal er nagedacht worden over het weer in gebruik nemen van de kantine, maar ook over het gebruik van het toilet. De NTTB zal waarschijnlijk ook deze maand bekend maken in welke mate er weer wedstrijden en/of competitie gespeeld kunnen worden. Kortom, we zijn druk bezig om onze mooie vereniging klaar te maken voor de toekomst, die er zeker nog een tijd anders uit zal zien dan voor de Corona-crisis.

Een belangrijk punt de aankomende tijd zal zijn dat je niet zomaar kunt komen spelen, maar dat je vooraf je plaats zal moeten reserveren. Ik heb er alle vertrouwen in dat we met z’n allen er voor kunnen zorgen dat iedereen binnen onze vereniging op een verantwoorde wijze met elkaar, weer kan spelen en trainen, zoals we het graag zouden willen, waarbij het accepteren van een aantal voorwaarden helaas noodzakelijk is.
Concrete informatie zal binnen enkele weken bekend worden gemaakt, via e-mail en onze site.