Wisselende successen landelijke seniorenteams SKF

Waar de dames op zondag een verre uitwedstrijd moesten spelen in den Helder, een dag eerder was het volle bak in het clubgebouw van SKF, naast de vier herenteams speelde ook het eerste jeugdteam een thuiswedstrijd.

Voor Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF-heren 1 stond er veel op het spel. In de sterke en spannende 1e divisie zijn er nog vele prijzen te vergeven. Tegen Pecos 2 moesten er punten gepakt worden, en dat lukte. Na een lange speelmiddag stond er uiteindelijk een gelijkspel op het bord. Pieter van den Berg won vrij eenvoudig van Paul Kruijt en Jop van der Wiel, Tony Nader was net als in de heenwedstrijd te sterk. Floris Zur Muhlen wist in Oegstgeest geen potten te breken, in eigen huis versloeg hij van der Wiel in drie game. De mooiste wedstrijd was die tussen Arnoud Meijer en Nader. Snoeiharde aanvalsballen tegen strakke verdedigingsballen. En het was Arnoud die met 12-10 in de vijfde game wist te winnen. Voor het eerst deze competitie werd er een dubbel gewonnen. Volgende week is de laatste wedstrijd, dan zal duidelijk worden op welk niveau ons eerste team in het voorjaar zal gaan spelen.

SKF 2 had in theorie nog een kans op handhaving, maar door de 1-9 nederlaag tegen US 2 is die hoop wel vervlogen. Yannick Raaijmakers versloeg Dylan Plett. Jeffrey Vonk en Sharon Janssen wisten niet te winnen, al had Sharon tegen Plett kansen, maar ze verloor in vijven.

SKF 3 speelt nergens meer om, tegenstander TOGB 1 werd een week eerder al kampioen. Maar er werd flink gestreden en er werden knap vier punten afgesnoept. Invaller Erik Verzijl wist tweemaal te winnen en dubbelde met Wisse Kuiters nog een punt bij elkaar. Edwin Vonk was eenmaal succesvol.

SKF 4 kon kampioen worden, en werd dat ook. Vier punten waren nodig, in de vijfde wedstrijd was het al raak. Nadat de felicitaties in ontvangst waren genomen (ook door teamlid Erik) werd er verder gespeeld, en Spaarne 2 werd op een 7-3 nederlaag getrakteerd. Dicky de Jong bleef ongeslagen, Ricco Gerritsen won tweemaal en Thijs van den Berg een keer. Het dubbel Thijs/Dicky kwam niet in de problemen, zonder gameverlies werd ook dit een prooi voor SKF 4. Met 77 punten in tien wedstrijden mag geconcludeerd worden dat het een succesvol seizoen is geweest, met een terecht kampioenschap. Mannen, proficiat!

(Kampioenen Ricco, Erik, Thijs en Dicky samen met vaste scheidsrechter Daniël)

Op zondag kwamen de dames van Fysiotherapie Scheepjeshof/SKF dames 1 in actie. In den Helder werden twee punten gehaald, waardoor het team op het einde van de eerste competitiehelft op een keurige vierde plaats staat, een die recht geeft op deelname aan de Final Four. Carla Nouwen en Melanie Bierdrager wisten in Noord-Holland te winnen van derde speelster Yoeke Gunsing. Gemakkelijk ging dit niet, Carla kwam zelfs met 0-2 in games achter maar was op tijd bij de les.

Komende zaterdag de laatste speelronde. Het damesteam en SKF 4 zijn vrij, maar de drie andere teams spelen allemaal een thuiswedstrijd. Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF-heren 1 ontvangt het sterke the Victory uit Weesp. SKF 2 speelt tegen kampioen Tempo-Team 2, deze keer mogen we een keer tegen Melanie Bierdrager klappen. En hoe verloopt de wedstrijd tussen Jeffrey en Melanie deze keer… SKF 3 ontvangt de Brug 1 uit Apeldoorn dat al gedegradeerd is uit de 3e divisie. We roepen iedereen op om op deze laatste speeldag naar SKF te komen en onze spelers aan te moedigen. Ze hebben het nodig!