Voorbeschouwing landelijke teams SKF

Aankomende competitie zal SKF met zes teams vertegenwoordigd zijn in de landelijke competitie. Naast het damesteams, al jaren een vertrouwd gezicht is in de Dames Eredivisie, komen drie herenteams en twee jeugdteams in actie in de landelijke klassen.

Fysiotherapie Scheepjeshof/SKF dames 1:
Het team van coach Rinie Kling zag de twee youngsters Heleen Hop en Sharon Janssen vertrekken. Met de sterke Jacintha de Hoop en de weer teruggekeerde Annewycke Appels is het team duidelijk versterkt en na het verrassend mislopen van de play-offs in het afgelopen seizoen lijken onze dames kansrijk om dat dit seizoen wel te halen. De teams uit Heerlen en den Helder zijn traditiegetrouw de grootste favorieten voor de titel. Samen met VTV en Westa zal er gestreden worden om de twee resterende plaatsen in de top 4.
Team: Carla Nouwen, Brenda Vonk, Melanie Bierdrager, Jacintha de Hoop, Annewycke Appels en Rinie Kling (coach).

Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF-heren 1
Doordat een aantal teams uit de hogere klassen is opgeheven kwamen er plekken vrij in de 1e divisie. Ons eerste herenteam zal dus, ondanks de degradatie in het voorjaar,+ alsnog uitkomen in de 1e divisie en daar zijn we natuurlijk heel erg blij mee. Op voorhand lijken Westa 1 en Scylla 2 de te kloppen ploegen in deze poule. De strijd tegen degradatie zal moeten worden aangegaan met de Toekomst 1, the Victory 1 en Red Stars 1. Een pittige klus voor onze heren, maar het talent Floris Zur Muhlen liet onlangs tijdens de finale NJM en de Europese Jeugdkampioenschappen al zien dat hij grote stappen heeft gemaakt.
Team: Pieter van den Berg, Floris Zur Muhlen en Jeffrey Vonk

SKF 2
Na het moeizame debuut afgelopen seizoen in de 2e divisie kan het tweede team nu laten zien dat het gewend is aan het spelen op dit niveau. Een nieuw geformeerd team uit Uden zal duidelijk te sterk zijn in deze poule, de spelers hebben zeer veel Eredivisie-ervaring en het team zal voor iedere tegenstander te sterk zijn. De overige teams lijken wel gelijkwaardig te zijn. Alexandria’66 1 en HTC 1 zijn promovendi en lijken daardoor de ploegen te zijn die SKF 2 onder zich dienen te houden. Hilversum 2 en Entac 1 completeren de poule.
Team: Dicky de Jong, Erik Verzijl, Ricco Gerritsen en Rouke Bosma

SKF 3
Het derde herenteam ziet er wat anders uit dan het afgelopen seizoen. Het zal nu voornamelijk in actie komen met basisspelers Edwin Vonk, Thijs van den Berg en de weer volledig van een blessure herstelde Marc van den Berg. Jacintha de Hoop zal ook een aantal keer meespelen. Brenda Vonk en Wisse Kuiters staan bij het team als reservespelers. Afhankelijk van de vorm kan het team mogelijk bovenin meestrijden. Kluis 1 uit Geleen lijkt op voorhand het sterkste team, al is Hercules 2 met een sterke kopman ook lastig te bestrijden. Alexandria’66 2, Maastricht 1 en SVE 2 zijn de overige tegenstanders.
Team: Edwin Vonk, Marc van den Berg, Thijs van den Berg en Jacintha de Hoop

SKF 1 jeugd
Het afgelopen seizoen heeft het eerste jeugdteam al ervaring op kunnen doen in de kampioenspoule, het najaarsseizoen staat in het teken van plaatsing voor dit kampioenenbal dat in het voorjaar gespeeld wordt. Hiervoor zullen zij bij de eerste vier teams moeten zien te komen. Dat zou normaal geen probleem moeten zijn voor het team dat ook nog eens versterkt is met Xijin Zheng, die al een aantal jaren bij SKF meetraint en nu eindelijk zal debuteren. Djen Bakx en Dani van Bergen hebben er alweer wat trainingskampen op zitten deze zomer en van hen mag ook veel verwacht worden. Nieuwe coach van dit team is Joeri Bakx, die zijn ervaring zeker over zal brengen op het team. De sterkste tegenstanders zijn vermoedelijk Rega 1 en Never Despair 1. Overige teams zijn TOGB/Taverzo 1, Hilversum 1 en Smash’70 1.
Team: Djen Bakx, Dani van Bergen, Nick van Dijk, Jeffrey van Eek, Xijin Zheng en Joeri Bakx (coach)

SKF 2 jeugd
Het was een heel gedoe, maar het is uiteindelijk toch gelukt om een landelijk C team te formeren. Hoogland (Amersfoort) zag haar team uit elkaar vallen en zocht voor twee spelers een oplossing. Voor Iris Leskens en Bastian Ramakers een mooie kans om een stap te maken naar het landelijke. En landelijk is het zeker, met wedstrijden in de provincies Groningen, Drenthe, Overijssel en Noord Holland zullen er genoeg kilometers gemaakt worden. Mees Noortman en Olaf Kooijman, welkom bij SKF, laat ons van jullie mooie spel genieten! Tegenstanders zijn Vitesse’35 1 (Hengelo), Swift 2 (Deventer), Hilversum 3, Assen 1 en Argus 3 (Harkstede).
Team: Mees Noortman, Olaf Kooijman, Iris Leskens en Bastian Ramakers

Eerste wedstrijden: