Verslag wedstrijden landelijke selectie

Afgelopen zaterdag stond de volgende speelronde op het programma. Alle teams speelden op vreemde bodem.

AutoJ.deGooijer/SKF 1 speelde tegen het sterke VeerhuisWessem/Westa 1. Er werd een zware wedstrijd verwacht. Jeffrey Vonk beet het spits af tegen de jeugdige Barry Berben, die in drie games te sterk bleek te zijn. Floris zur Muhlen stuntte vervolgens tegen Arturs Reinholds, die hij aan zijn zegekar bond. Pieter van den Berg wist te winnen van Jelle Moris, waardoor de tussenstand na de eerste enkels op 1-2 in het voordeel van SKF werd gezet. Daarna bleek de koek grotendeels op, alleen Pieter wist nog te winnen van Barry Berben. Floris maakte het nog spannend tegen Jelle, maar een 2-0 voorsprong kon niet omgezet worden in winst. Drie punten werden dus terug meegenomen naar Veenendaal. Volgende week mag het team het opnemen tot Scylla 2 in een thuiswedstrijd.

SKF 2 speelde een belangrijke wedstrijd tegen HTC 1 uit Hoofddorp. Van tevoren werd op een overwinning gehoopt. Helaas ging dit niet helemaal zoals gepland. Dicky de Jong startte wel sterk door af te rekenen met Tony Houxuan. Erik Verzijl verloor vervolgens van Rodrigo Escobar Ramirez, waarna Ricco verloor van Brent Bakker. De dubbel werd door Dicky en Erik in vijf games gewonnen, zodat de stand gelijk getrokken werd. Vervolgens wist alleen Dicky nog te winnen. Hij had hier wel twee keer alle games voor nodig. De eindstand dus uiteindelijk een minimaal verlies. Volgende week een belangrijke wedstrijd om punten te pakken tegen Hilversum 3.

SKF 3 speelde een vermakelijke wedstrijd tegen Hercules 2, die met hun sterkste opstelling op de proppen kwam. Jacintha de Hoop wist eenvoudig te winnen van Kevin Pan. Marc van den Berg speelde vervolgens een thriller tegen de sterke Albert Geerling, die uiteindelijk aan het langste eind trok. Vervolgens liep Hercules uit naar een 4-1 voorsprong. Dit liet ons team zich natuurlijk niet gebeuren, en sleepte er nog vijf punten uit. Jacintha speelde nog twee lange wedstrijden, waarvan ze er een wist te winnen. Edwin Vonk won ook nog van Kevin door op 10-9 in de vijfde zijn matchpoint te benutten. Marc wist ook nog een overwinning aan het totaal toe te voegen. Volgende week de kraker tegen titelconcurrent Kluis 1.

SKF jeugd 1 speelde tegen Smash ’70 1. Waar de eerste twee wedstrijden nog werden verloren in vijf games, had Xijin Zheng geen probleem met Chris Verwoert. Na deze opsteker liep SKF uit naar een 3-7 overwinning. Veel van de wedstrijden hadden ook de andere kant op kunnen vallen, veel games eindigden boven de elf. Behalve Xijin droegen ook Nick van Dijk en Dani van Bergen twee punten bij, en wonnen Nick en Xijin ook de dubbel. Volgende week speelt het team tegen TOGB/BNLGroupTaverzo 1.