Verslag SKF jeugd in speelronde 9

Afgelopen zaterdag speelden de teams van SKF weer een thuiswedstrijd.

Kampioenen, olé olé! Dat kon hard gezongen worden bij SKF 8. Met een 10-0 overwinning op Treffers 7 lieten Niels, Hermen en David zien hoe je een kampioenschap moet binnen halen. In een fantastisch seizoen behaalde het team, waar ook Selina nog deel van uitmaakt, in acht wedstrijden maar liefst 60 punten. Top gedaan! De laatste wedstrijd werd gespeeld door Niels. Voor hem extra spannend, maar zonder al te veel problemen wist hij ook nog eens zijn 100% vast te houden. Een succesvol seizoen voor SKF 8? Ik dacht het wel!!!

SKF 1 deelde de punten met laagvlieger Amsterdam 1. Er leek geen vuiltje aan de lucht, op de helft van de wedstrijden stond er een 5-0 voorsprong op het scorebord. Dat het dan nog 5-5 wordt is op zijn zachtst gezegd niet al te best. Harm wist tweemaal te winnen. Simon won enkel van Xijin Zheng, die al gewend was aan de zaal bij SKF, zij traint mee op de donderdag. Dani versloeg de Amsterdamse kopman, maar daar bleef het bij. Komende zaterdag proberen sportieve revanche te nemen in de laatste competitiewedstrijd van dit seizoen.

SKF 2 deed het niet veel beter, het veel te sterke Litac 1 won voor de tweede keer in korte tijd van Adrie, Kai en Niels. Komende zaterdag komt Westa 1 op bezoek, dan wordt beslist wie derde wordt in de Hoofdklasse van Gelre.

SKF 3 won met 7-3 van het vierde team van Treffers. Toine was weer ouderwets op dreef en met drie overwinningen was hij natuurlijk helemaal in zijn nopjes! Hidde wist tweemaal te winnen en Iris was eenmaal de winnaar. Zaterdag komt nummer twee Shot 2 op bezoek. De voorsprong bedraagt 7 punten, kortom twee punten is genoeg om het kampioenschap in de 2e klasse te vieren. Succes!

SKF 4 deelde de punten met Treffers 5. Op de helft stond SKF 4 met 4-1 voor, maar de tweede helft was duidelijk voor de bezoekers uit Arnhem. Olaf en Marnix wonnen tweemaal, Eelke werd eenmaal gefeliciteerd.

SKF 5 had er duidelijk zin in. Tegen Tafeltennis Nijmegen 2 lieten Lauren, Lennart en Rogier zien waartoe ze in staat zijn. Maar liefst 10-0 voor onze toppers, waardoor zij eindigen op een keurige 2e plaats. En dat voor een team dat vorig seizoen nog een klasse lager spelen! Ook teamgenoot Stan mag delen in de feestvreugde!

SKF 6 heeft het wat lastiger bij hun de debuut in de 2e klasse. Tegen GTTC Groesbeek 2 bleef de teller steken op drie punten. Twee kwamen er van het batje van Mark, een van het (nieuwe) batje van Matthias. Matthian kwam helaas niet tot scoren. Toch is drie punten een keurig resultaat, uit in Groesbeek werd er nog met 10-0 verloren. Kortom, onze jongens gaan goed vooruit!

Met twee man spelen tegen drie man is in de vierde klasse geen eerlijke strijd. Wel knokten Lucas en Daniel namens SKF 7 keihard en zagen hun inzet beloond worden met twee keurige punten. Zoals al vaker wonnen zij samen de dubbel. Samen werken is deze mannen wel toevertrouwd! Lucas won daarnaast ook nog een keer in het enkel.

Komende zaterdag is de laatste speelronde voor de jeugd. Er wordt gespeeld in eigen huis.