Verslag landelijke seniorenteams 29 oktober

Op 29 oktober kwamen alle landelijke seniorenteams van SKF in actie. De dames wonnen met gemak van Scyedam en ook heren 4 behaalde een overwinning. De overige teams moesten genoegen nemen met een gelijkspel of nederlaag.

Eredivisie: Dames 1 – Scyedam (6-0)
In Schiedam werd het nooit een echte wedstrijd. Brenda Vonk en Jasminka Oeij kwamen geen moment in de problemen. Brenda Vonk won in drie games van achtereenvolgens Charell Schoonbrood en Patricia Smith-Zwartjens. Jasminka Oeij won ook in drie games van zowel Daniëlle Maas als Schoonbrood. Kapo Yu won me gemak van Smith-Zwartjens maar kon pas in de beslissende vijfde game winnen van Maas. Het niveauverschil kwam duidelijk naar voren in het aantal gewonnen games: 18 voor SKF, 2 voor Scyedam. Door deze mooie overwinning blijft SKF in de buurt van de nummers 1 en 2, Dozy Den Helder en VTV. Op 6 november volgt de thuiswedstrijd tegen VTV.

1e Divisie B: Heren 1 – Hercules 1 (5-5)
Tegen nummer 4 Hercules wilde de heren zoveel mogelijk punten behalen. Pim Mostert kende een goede dag en won na enkele spectaculaire wedstrijden zowel van Jurgen Pastoors, Martin Brinkhoff en Jelle Bosman. Pieter van den Berg voegde daar een punt aan toe door Bosman te verslaan. Ook Dicky de Jong kon één wedstrijd in winst omzetten, hij won van Pastoors. Het dubbelspel werd door De Jong en Van den Berg verloren waardoor de einduitslag op 5-5 werd bepaald. In de tussenstand is SKF een plekje omhoog geklommen en staat het team nu op een vijfde plaats. De achterstand op de veilige vierde plaats bedraagt nu vijf punten.

2e Divisie: Heren 2 – VVV 1 (3-7)
Een zware middag voor het tweede herenteam dat zonder Rouke Bosma aantrad. Tali Cohen verloor haar eerste wedstrijd van Werff Thomas maar won de overige twee wedstrijden tegen Patrick Bruijne en Matthijs van der Heiden. Yorick Schurink won zijn eerste wedstrijd tegen Bruijne maar kon in de wedstrijden tegen Thomas en Van der Heiden deze lijn niet doorzetten. Alice Barendregt kwam deze wedstrijd niet tot winst. Het dubbelspel werd door Cohen en Barendregt na enkele spannende games alsnog verloren. Door deze nederlaag, en de andere resultaten in de poule, staat het team nu op een vierde plaats in de tussenstand. Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen Avanti waar vermoedelijk Martin Groenewold het SKF zo lastig mogelijk gaat maken.

2e Divisie: Heren 3 – Entac 1 (4-6)
Een klein gelukje voor het derde team omdat tegenstander Entac met een invaller aantrad. Edwin Vonk toonde zijn klasse door te winnen van invaller Freek Borgman en de sterke Thijs Smit. Zijn wedstrijd tegen Tom Coenen ging verloren. Jeffrey Vonk en Marc van den Berg verloren hun wedstrijden tegen Smit en Coenen maar wisten wel Borgman te verslaan. Het dubbelspel werd door de youngsters Van den Berg en Vonk verloren. SKF staat op de laatste plaats met een achterstand van 14 punten op een veilige vierde plaats. Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen JCV.

3e Divisie: Heren 4 – De Treffers (R) 1 (6-4)
Waar het vierde herenteam de vorige keer met 9-1 van De Treffers wist te winnen was een kleine overwinning dit keer het hoogst haalbare. Etienne Bruinekreegt wist ondanks enkele spannende wedstrijden knap ongeslagen te blijven door Riko van Veen, Sander van der Meer en Mark van Klink te verslaan. Ian de Graaf versloeg Klink en Van der Meer maar verloor van Van Veen. Wouter Aangeenbrug verloor ondanks enkele spannende wedstrijden van zowel Van der Meer als Van Veen maar won wel van Klink. Het dubbelspel ging verloren. SKF staat nu op een tweede plaats met twee punten achterstand op koploper Avanti. Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen Avanti.