Verslag landelijke herenteams SKF 22 oktober

Wisselende resultaten landelijke herenteams SKF
Tweede herenteam komt uit in poule des doods

De herenteams van SKF speelden op 22 oktober een uitwedstrijd en sloten daarmee tevens de eerste helft van de najaarscompetitie af. Een mooi moment om te zien hoe de teams er voor staan.

1e Divisie B: Heren 1 – Disnierats (5-5)
Het eerste herenteam hoopte op een eerste overwinning van het seizoen om de achterstand op de concurrenten in te lopen. Pieter van den Berg zette deze ambitie om in drie overwinningen door zowel Martijn Weijers, Tino Rodriguez Barba en Marco van Elferen te verslaan. Brenda Vonk won haar eerste wedstrijd van het seizoen van Weijers maar kon niet voorkomen dat Rodriguez Barba en Van Elferen er met de winst vandoor gingen. Dicky de Jong voegde er een punt aan toe door Rodriguez Barba te verslaan. Het dubbelspel werd door De Jong en Van den Berg verloren waardoor de einduitslag op 5-5 werd bepaald. Na de eerste helft van de competitie staat het eerste herenteam op de laatste plaats. De achterstand op de veilige vierde plaats bedraagt vijf punten. Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen de nummer vier, Hercules.

2e Divisie: Heren 2 – De Veluwe (6-4)
Het tweede herenteam komt uit in wellicht de spannendste poule van de landelijke najaarscompetitie. Uitslagen van 5-5 en 6-4 zijn eerder regel dan uitzondering. Rouke Bosma was in de wedstrijd tegen De Veluwe in vorm en wist zowel te winnen van Thao Mai als Ron van Spanje. Ook Alice Barendregt wist in goede wedstrijden Mai en Van Spanje te verslaan. Beiden verloren van Paul Haldan. Tali Cohen had weinig kans tegen Van Spanje, verspeelde meerdere matchpoints tegen Mai maar wist Haldan wel te verslaan. Het dubbel werd door Bosma en Cohen in een spannende vijfsetter gewonnen waardoor een 6-4 overwinning een feit was. Door deze overwinning blijft SKF, gezamenlijk met Red Stars, op een tweede plaats staan. Het verschil tussen de nummer 1 en nummer 6 bedraagt echter slechts zes punten waardoor vrijwel elk team nog kampioen en degradant kan worden. Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen koploper VVV.

2e Divisie: Heren 3 – SVE (5-5)
Na enkele zware nederlagen wilde het derde herenteam een eerste overwinning behalen tegen SVE. Jeffrey Vonk behaalden zijn eerste overwinningen van het seizoen en won zowel van Rob Seldenrijk als Rogier Kessel. Hij verloor zijn wedstrijd van Sanne de Hoop. Edwin Vonk voegde daar een punt aan toe door te winnen van Seldenrijk. Jasminka Oeij won van de Hoop maar verloor van Seldenrijk en Kessel. Omdat het dubbel door SKF werd gewonnen werd een gelijkspel behaald. In de tussenstand staat SKF op de laatste plaats met een achterstand van 11 punten op de veilige vierde plaats. Hoewel het in theorie nog mogelijk is lijkt het team af te stevenen op een degradatie uit de tweede divisie. Desalniettemin zal het team strijden voor wat het waard is en proberen de uitgangspositie te verbeteren.

3e Divisie: Heren 4 – HTTV-070 (7-3)
Het vierde herenteam begon deze wedstrijd met een dubbel gevoel. In de vorige wedstrijd werd met 9-1 verloren van SV Red Star’58 waar Monique Posthuma inviel en voor vier winstpunten (inclusief dubbelspel) zorgde. Achteraf bleek zij niet speelgerechtigd en werden de punten alsnog aan SKF toegewezen, maar omdat de regelgeving onvolledig was werd deze stap teruggedraaid. Posthuma heeft achteraf wel een invalverbod opgelegd gekregen maar dit neemt niet weg dat SKF hierdoor mogelijk punten is misgelopen. Tegen HTTV-070 moest SKF daarom een goede uitslag neerzetten om de uitgangspositie als koploper in deze derde divisie te verbeteren. Ian de Graaf deed dit uitstekend door zijn drie wedstrijden tegen Ljupco Jorguseski, Charlie Vierling en Micha Vijlbrief in winst om te zetten. Max van Amerongen voegde daar twee punten aan toe door te winnen van Vijlbrief en Vierling. Wouter Aangeenbrug verloor ongelukkig in vijf games van zowel Jorguseski als Vierling maar won wel van Vijlbrief. Omdat het dubbelspel werd gewonnen werd de einduitslag op 7-3 bepaald. Door deze uitslag gaat SKF samen met Avanti 3 aan kop in deze derde divisie.