Verslag jeugdteams SKF zaterdag 6 oktober

Afgelopen zaterdag speelden alle jeugdteams weer een thuiswedstrijd. In de ochtend was het de beurt een SKF 5 t/m 7 en in de middag kwamen de bovenste vier teams in actie.

SKF 1 deed hele goede zaken door met maar liefst 9-1 te winnen van het laag geklasseerde Red Stars 1. Tegen de Limburgers waren het Dani en Jeffrey die niet te kloppen waren. Nick verloor alleen van Chana van der Venne. Het dubbel Nick/Jeffrey raakt steeds beter op elkaar ingespeeld en leverde een belangrijk punt op. Na vijf ronden zijn er vijf teams in de race voor vier plaatsen in de kampioenspoule. SKF staat op een gedeelde tweede plaats en speelt nog tegen twee concurrenten.

SKF 2 moest met een invaller aantreden tegen Hutaf 3, 3e klasser Manuel werkte hard maar kwam niet tot een overwinning. Het was Toine die de show stal, hij bleef in zijn enkel ongeslagen. Dit leidde tot drie punten voor SKF en zichtbare emotie bij de tegenstander. Niels bleef niet veel achter met twee zeges, hij verloor alleen van zijn angstgegner Bart Arnts. Het dubbel was ook een prooi voor de SKF’ers. SKF 2 staat op een tweede plaats op vier punten van Westa 1, maar heeft wel een wedstrijd minder gespeeld.

In de eerste klasse kwamen beide SKF-teams goed voor de dag. SKF 3 versloeg Shot 1 met 7-3. Aniek wist ongeslagen te blijven, maar had hiervoor wel drie keer de maximale vijf games nodig. Iris wist twee tegenstanders te verslaan en Mark won eenmaal. Het dubbel Aniek/Iris maakte de zevenklapper vol. SKF 4 draaide tot nu toe een moeilijk seizoen, maar met een keurige 5-5 tegen Tafeltennis Nijmegen 1 tonen ze aan meer gewend te zijn aan dit hogere niveau. Rogier en Lauren wonnen beide tweemaal, Niels kwam tot een zege. Heel jammer, hij verloor een spannende wedstrijd met 12-14 in de vijfde game.

Ook in de derde klasse komt SKF met twee teams uit. SKF 5 ontving het sterke Essentia 1 en zij deelden eerlijk de punten. Maickel was wederom de sterkste met drie zeges, waarbij vooral zijn laatste op de Bemmelse kopman Piet Rijsemus er een van hoog niveau was. Daniël en Stan wonnen beide eenmaal, jammer genoeg verloren ze beiden een pot in vijven. Het dubbel Maickel/Stan kwam niet tot winst. SKF 4 gaat nog wel aan de leiding, op de helft van de competitie hebben zij een voorsprong van vier punten op Westa 2. SKF 6 speelde tegen de aanstaande kampioen TCB 1 en wist knap vier punten te halen. Manuel wist drie van zijn vier enkelspelen te winnen, waarbij hij knap een tegenstander van de 100% haalde. Eelke zorgde ook weer voor een belangrijk punt.

Tot slot SKF 7 won met 6-4 van TCB 3 en blijft daardoor stevig staan op de tweede plaats in de vierde klasse. Tegen de ploeg uit Beuningen was Hugo in grootse vorm, hij wist zijn beide enkelspelen te winnen. Just, Bernard en David scoorden ieder een punt voor SKF. Omdat ook een van de twee dubbels werd gewonnen eindigde het dus in een kleine overwinning voor SKF 7.

Dus nadat vorige week alle teams wisten te winnen ook nu weer erg goede resultaten! Aanstaande zaterdag begint het tweede deel van de competitie. De jeugdteams van SKF spelen dan allemaal een uitwedstrijd.