Verslag clubkampioenschappen en sinterklaas

Afgelopen zaterdag was het weer zover, de clubkampioenschappen. Zonder puntenvoorgift, maar de gewoonlijke 0-0 beginstand. Met een opkomst van maar liefst 30 jeugdspelers beloofde het een mooi toernooi te worden. Wie is de beste jeugdspeler van SKF en mag de felbegeerde wisselbeker mee naar huis nemen?

In de C-poule kwamen tien spelers opdraven, die in twee vijfkampjes werden verdeeld. Hierna gingen de eerste drie door naar de hoofdronde, waarna in een knock-outsysteem de winnaar bepaald werd. Dit was Tim van Klinken, maar ook Jurian Huisman en Gerian van Roekel, die knap de respectievelijk tweede en derde plaats innamen, verdienen felicitaties. Voor Tim was het een mooi debuuttoernooi, met een knappe winst.

In de B-poule speelden twaalf spelers. Deze werden onderverdeeld in vier poules van drie, waarbij de eerste of tweede plek een plaats in de achtste finales garandeerden. De andere vier spelers speelden nog door voor plek 9-12. Uiteindelijk ging de winst naar Toine, die met Niels Pater afrekende in de finale. Rogier wist in de strijd om het brons te winnen van Lauren. Maar de felicitaties gaan toch naar Toine.

In de A-poule speelden de landelijke jeugdspelers, samen met enkele hoofdklassespelers. In twee poules van vier werd gestreden om een zo gunstig mogelijke uitgangspositie in de kwartfinales. Zoals verwacht wisten de aanwezige spelers van team 1 zich allemaal te plaatsen voor de halve finales. Hierin wist Nick knap te winnen van Djen, en won Xijin haar wedstrijd van Jeffrey. Djen won de strijd om het brons. Nick stond in de finale met 2-0 en 10-4 voor, maar Xijin bleef dapper strijden, en won de derde game. Doordat Nick wel de vierde game naar zich toe trok, mag hij zich minimaal een jaar clubkampioen noemen.

Bij de prijsuitreiking werden niet alleen bekers uitgereikt voor de clubkampioenschappen. Team 1 was namelijk kampioen geworden in landelijk A, wat natuurlijk een geweldige prestatie is. Zij werden hier ook even voor in het zonnetje gezet.

Na afloop van een mooi toernooi werd er gezamenlijk gegeten, waarna het o zo beroemde sinterklaasspel werd gespeeld. Zo’n 70 cadeautjes waren in de roulatie, en de dobbelsteen bepaald wat er met die cadeautjes gebeurd. Een waar spektakel, waar wonder boven wonder niemand ernstig gewond is geraakt. Al met al een mooie afsluiting van de dag, waarin er fanatiek is getafeltennist, en veel plezier is gemaakt.