SKF wint de meeste prijzen op Gelderse Kampioenschappen Jeugd 2018

Vandaag zijn in Nijmegen de Afdelingskampioenschappen (beter bekend als “de Gelderse”) gehouden. Ondanks dat SKF dit jaar met minder spelers dan gebruikelijk deelnam gingen er toch veel bekers mee naar huis. Veertien in totaal, geen andere vereniging sleepte meer bekers in de wacht!

Bij het koningsnummer, de Jongens Junioren AB, leek het vooraf al een uitgemaakte zaak dat de hoofdprijs naar Veenendaal zou gaan. Maar toen Erik zijn eerste wedstrijd verrassend verloor van Jeffrey kwamen de enige drie spelers die al landelijk spelen bij de senioren aan dezelfde kant van het schema. Broedermoord volgde, Erik won van Ricco en Thijs en kwam in de finale. Aan de bovenkant van het schema kwam Jeffrey tot de halve finale waarin hij werd uitgeschakeld door een speler van Hutaf. Erik liet in de finale zien de betere te zijn en na vier games mocht hij zich GELDERS KAMPIOEN noemen. Dani kwam in het troosttoernooi en verloor een spannende finale met twee games in de vijfde game. Toch een mooie tweede plaats.

Adrie kwam als enige uit in de Jongens Junioren D1 klasse. Hoog niveau, niet iets te hoog voor Adrie. Ondanks een paar mooie wedstrijden werd hij in de eerste ronde van het troosttoernooi uitgeschakeld.

Bij de gecombineerde Meisjes AB klasse speelde Iris tegen alleen maar oudere speelsters. Na een laatste plaats in de poule wist ze sterk terug te komen met winst op een speelster van Hutaf, de halve finale troostronde bleek na vijf spannende games het eindstation.

Bij de Jongens Kadetten D1 klasse wist Kai zijn poule te winnen, in de halve finale ging het toch fout, een speler van ONI was duidelijk een maatje te groot.

Tweelingbroer Mark kwam in de finale van de Jongens Kadetten D2 klasse oud SKF speler (en inmiddels twee koppen grotere) Finn Roos tegen. Helaas was de speler van Tik Hard in vier games te sterk, wel een mooie tweede plaats voor Mark. Manuel speelde erg goed en reikte tot de kwartfinale.

Bij de Jongens Pupillen D1 was het erg rood in de speelvakken. De spelers van SKF deden het hier voortreffelijk! Toine was met zijn noppen te sterk voor iedereen en versloeg in de finale een sterke speler van Bit.nl. Dus ook hij is GELDERS KAMPIOEN In de halve finale had hij al van Lauren gewonnen, Rogier verloor in de andere halve finale. Hidde plaatste zich niet voor het hoofdtoernooi maar wist wel het troosttoernooi winnend af te sluiten.

Bij de Jongens Pupillen D2 wist Joël de finale te bereiken van het troosttoernooi. Helaas was de tegenstander van TCB in vier games te sterk.

Naast het enkel werd er ook hard gestreden in de dubbelklassen. Bij de Junioren en Pupillen volledige SKF finales. Erik en Thijs versloegen Ricco en Dani bij de Junioren en bij de Pupillen was het erg spannend, Hidde en Lauren versloegen Toine en Iris in vijf games.

Een lange maar mooie dag met genoeg mooie resultaten. Daarnaast was het mooi om te zien met hoeveel plezier de spelers achter de tafel stonden. Geen wanklanken en geen tranen. Dit komt natuurlijk ook door de begeleiding van Pieter, Jeffrey, Ad, Harm, Jack en Dicky. Allen dank!

Gelderse Jeugd 2018

Alle uitslagen van de spelers van SKF:

Jongens Junioren AB:
Erik Verzijl GELDERS KAMPIOEN
Thijs van den Berg halve finale
Jeffrey van Eek halve finale
Ricco Gerritsen kwartfinale
Dani van Bergen 2e troosttoernooi

Jongens Junioren D1:
Adrie van Tuil 1e ronde troosttoernooi

Jongens Kadetten D1:
Kai Lamers halve finale