SKF op Gelderse Kampioenschappen senioren

Vandaag hebben vijf spelers van SKF deelgenomen aan de Gelderse Kampioenschappen senioren. Een kleinere groep dan een dag eerder bij de jeugd, maar zeker net zo enthousiast. Hierbij een kort verslag.

In de heren ABC klasse kwam na de afmelding van de zieke Yannick alleen nog Dicky in actie. Met twee zeges in de poule werd hij tweede achter Eredivisiespeler Jelle Bosman. Na een spannende winst in de halve finale op Lode Hulshof trof Dicky in de finale wederom Bosman. Een wat gewijzigde tactiek werkte en een mooie finale ging met 3-0 naar de speler van SKF. Net als een dag eerder bij de jeugd (Erik) nu dus ook goud op het koningsnummer bij de senioren.

In de heren D klasse twee troeven. André zag helaas twee spannende vijfsetters verloren gaan, wel wist hij een tegenstander te verslaan. Ricco kwam in de poule niet in de problemen. In zijn vijf wedstrijden werden slechts drie games gemorst. Na winst op verdediger Erik Kruisselbrink was in de halve finale Bob Koch net wat te sterk. Desalniettemin een keurig resultaat voor Ricco in zijn eerste deelname bij de senioren.

In de E klasse ook een debutant. Dani van Bergen verloor enkel van het groepshoofd, de andere wedstrijden werden gewonnen. In de achtste finale was de ervaren Jan van Workum (tevens toernooiwinnaar) net wat te sterk. Voor Dani een goede leerschool, met een ervaring die hem zeker gaan helpen verder te komen.

De vijfde spelers van SKF kwam alleen uit in het dubbel. Wisse dubbelde met Johan Schuurman (Essentia) in de D klasse en werd na poulewinst in de kwartfinale uitgeschakeld. In dezelfde klasse won Ricco met partner Max Hubers (Hutaf) ook zijn poule, waarna een sterk koppel van Shot Wageningen te sterk bleek. Het SKF dubbel André en Dani kwam goed mee, maar was tweemaal ongelukkig in de vijfde game en kwam daardoor de poule niet door. In de heren dubbel ABC werd Dicky na afwezigheid van Yannick gekoppeld aan Lars Banning (Litac). De twee noppenspelers waren goed op elkaar ingespeeld, ongeslagen haalde zij de Gelderse titel binnen.

Dus na een succesvolle dag bij de jeugd nu ook goede resultaten bij de senioren. Een ding is zeker, het nieuwe jaar is begonnen, en SKF is er klaar voor!

Gelderse