SKF klaar voor het nieuwe seizoen

Komend seizoen zal SKF in totaal met zes teams actief zijn in de landelijke competities. Het afgelopen seizoen was erg succesvol met het kampioenschap van het eerste herenteam en het landskampioenschap van het eerste jeugdteam. Er is deze zomer hard getraind om ook dit seizoen weer goed voor de dag te komen.

Dames 1 behaalde vorig seizoen de play-offs, waarin VTV een maatje te groot bleek. Dit seizoen hoopt SKF weer mee te doen om de bovenste plaatsen. Het verlies van Tali Cohen (vertrokken naar Hilversum) wordt opgevangen door youngsters Melanie Bierdrager en Sharon Janssen. Daarnaast is Carla Nouwen weer terug op haar oude niveau en is Felicia Faas hersteld van een vervelende, langdurige blessure. Jasminka Oeij en Brenda Vonk completeren het team van de nieuwe coach Rinie Kling. De eerste wedstrijd op zondag 17 september is direct een hele mooie: meervoudig landskampioen Dozy Den Helder komt dan op bezoek.

Heren 1 werd kampioen in de 2e divisie en in een gewijzigde opstelling proberen zij goed mee te draaien in de 1ste divisie. Handhaving is uiteraard het eerste doel, maar mogelijk is een plaats bij de eerste drie haalbaar. Pieter van den Berg en Pim Mostert zijn de bekende gezichten in SKF 1, zij worden bijgestaan door nieuwkomer Arnoud Meijer (vorig seizoen nog eredivisiespeler bij Klimaatgroep Stars), Rouke Bosma en Carla Nouwen. Op zaterdag 16 september komt de Veluwe op bezoek. In dit team spelen oud-SKF legendes Jaap en Ron van Spanje.

Heren 2 degradeerde vorig seizoen nog uit de tweede divisie, maar door interne verschuivingen mogen zij het nog een keer proberen op hetzelfde niveau. Het team bestaat nu uit drie ‘Vonkies’. Edwin, Brenda en Jeffrey worden vergezeld door Marc van den Berg en Jasminka Oeij. Het doel is handhaving in een pittige poule. Er liggen zeker kansen.

Heren 3 komt uit in de 3e divisie en heeft als doelstelling om mee te doen om de bovenste plaatsen. Yannick Raaijmakers en Etienne Bruinekreeft hebben al wat ervaring op dit niveau, zij zien Romano Versteegen en Douwe Peper overkomen uit de jeugd. Sharon Janssen zal naast de dames ook voor dit team uitkomen.

Heren 4 gaat proberen handhaving af te dwingen in de 3e divisie. Dicky de Jong heeft het eerste team verlaten om het jonge team te begeleiden als speler/coach. Wisse Kuiters zat al in het vierde team, Erik Verzijl en Thijs van den Berg debuteren op het landelijke seniorenniveau. Ricco Gerritsen komt over van Hutaf. Ervaring opdoen en proberen te handhaven, dat is het doel.

Na twee seizoenen een jeugdteam in de finale van de kampioenspoule te hebben gehad staat er nu alweer een volgend team klaar om te strijden om een plaats in deze topklasse. Het zal een hele klus worden voor het team dat vorig seizoen nog in de landelijk B tweede werd met 75 punten. In ongewijzigde samenstelling gaan Jasper van de Loo, Dani van Bergen, Harm van de Scheur en Simon van Eek er in ieder geval alles aan doen om goed te laten zien wat ze waard zijn.

Zaterdag 16 september:
SKF 1 – de Veluwe 1
SKF 2 – Red Stars 1
SKF 3 – the Victory 1
SKF 4 – ODT Kanjers Uitzendb 1
HTTV 070 2 – SKF 1 (jeugd)
Zondag 17 september:
SKF 1 (dames) – Dozy Den Helder / Noor 1
De thuiswedstrijden van de landelijke Herenteams beginnen om 15:00 uur. De dames spelen hun thuiswedstrijden om 14:00 uur.
Naast de landelijke teams nemen dit seizoen nog 6 senioren- en 7 jeugdteams deel aan de afdelingscompetitie.