SKF jeugd in speelronde 5

De competitie is sinds afgelopen zaterdag alweer halverwege. In de vijfde speelronde kwamen alle jeugdteams weer in actie.

SKF 1 had een moeizame middag en kwam niet verder dan een gelijkspel tegen het stugge HBC 1. Het goede aan ons team is dat iedereen het team op sleeptouw kan nemen en dat dit ook beurtelings gedaan wordt, afgelopen zaterdag was Erik het die deze rol met glans vervulde. Waar hij de eerste game van de dag nog verloor, de overige negen games gingen gewonnen. Een mooie hattrick voor Erik. Romano verloor zijn eerste wedstrijd in vijven en dat werkte door in zijn tweede wedstrijd. Gelukkig was hij in zijn derde wedstrijd weer goed bij de les en zorgde voor een belangrijk puntje. Ook Thijs bleef op een zege steken, al kwam hij in zijn laatste wedstrijd nog wel dichtbij. SKF 1 staat na vijf wedstrijden op een tweede plaats. SKF 2 blijft ook maar knallen, Tafeltennis Zwolle 1 werd met 9-1 naar huis gestuurd. Dani had een gemakkelijke middag, zowel in zijn drie enkelspelen als in de dubbel met Harm verloor hij geen game. Simon verloor zijn eerste wedstrijd met 10-12 in de vijfde game, maar wist zijn andere wedstrijden in vieren te winnen. Harm bleef eenmaal wel in de verlenging van de vijfde game de gelukkige en bleef weer ongeslagen. De voorsprong op runner up Swift 1 bedraagt nog steeds vijf punten.

Erik
(Erik in goede vorm)

SKF 3 gaat zich plaatsen voor de play-offs in de hoofdklasse, dat is na de 8-2 zege op een incompleet Hercules 3 wel duidelijk. Ryan kende een gemakkelijke middag met twee simpele zeges. Ook Jeffrey won tweemaal, maar had daar in de laatste wedstrijd wel vijf games voor nodig. Ook de dubbel ging in vijven naar SKF. Mitchel kwam er in beide wedstrijden niet aan te pas. SKF 4 speelde tegen Hutaf 4, dat kampioen gaat worden in de eerste klasse. Toch wisten onze jongens drie punten af te snoepen van de sterke tegenstander die ook nog eens in de sterkste opstelling naar Veenendaal kwam. Niels was in zeer goede doen en wist twee zeges te boeken. Vooral die op Jesper van Zanten, die nog 100% stond was een hele mooie, met 12-10 in de vijfde game mocht Niels de felicitaties in ontvangst nemen. Ook Samuel wist met een zege bij te dragen in de uitslag. Kai, die de vorige keer de grote man was kwam niet verder dan gamewinst. SKF 5 kwam tweemaal in actie. In de ochtend was vooral Adrie goed wakker, hij wist driemaal te winnen en samen met Luca de dubbel te winnen. Hier bleef het bij, Herpen 2 ging er met een kleine overwinning vandoor. In de middag werd SMD 2 op een keurig gelijkspel gehouden. Wederom een hattrick voor Adrie, maar net zo knap zijn de twee overwinningen voor Luca tegen de achterhoekers.

adrie van tuil in actie
(Adrie zes uit zes! Wow!!!)

SKF 6 verloor de topper met 4-6 tegen Revanche 1. Toine won tweemaal en de zeer spannende laatste wedstrijd tussen de twee beste spelers uit deze poule ging nipt in vijf games verloren. Iris wist eenmaal te winnen, samen wonnen ze ook het dubbel. Hidde had een mindere dag en kwam niet tot een overwinning. Koploper SKF 7 leed voor het eerst dit seizoen een nederlaag, maar met een beetje meer geluk zou dat niet het geval zijn. Olaf wist tweemaal te winnen, Eelke en Manuel bleven op een zege steken. Beide speelden ook nog een vijfgamer die met 9-11 verloren ging. SMD 4 komt hierdoor wel wat dichterbij, maar het gat is nog steeds groot. SKF 8 won met 9-1 van Tafeltennis Nijmegen 4. Alle gespeelde wedstrijden werden gewonnen, maar omdat Lauren eerder wegging vanwege een feestje ging er toch nog een punt verloren. Dat moet een volgende keer vast anders op te lossen zijn, dat is ook leuker voor de tegenstanders natuurlijk. SKF 9 speelde tegen twee man van Tafeltennis Nijmegen 3 en begon dus al met een voorsprong van drie punten. Omdat Matthian en Joel een wedstrijd wonnen en dubbelwinst in vijf games kwam er een 6-4 op het bord te staan. Tot slot SKF 10, het enige team dat een uitwedstrijd speelde (op verzoek van TCB 2 werden uit en thuis omgedraaid). Het maakte niet veel uit, Lucas en Rogier sloegen samen acht punten bij elkaar! We zijn pas op de helft, maar het kampioenschap komt nu al in zicht!

rogierenlucas
(Rogier en Lucas in actie)

Volgende week zaterdag speelt de jeugd van SKF weer een uitwedstrijd.