Showdown: Tafeltennis voor blinden en slechtzienden

Sinds enige tijd wordt er bij ons in het clubgebouw tafeltennis gespeeld door blinden en slechtzienden. Op woensdagochtend van 10.00 uur tot 11.00 uur wordt er fanatiek gespeeld door nu nog een klein groepje deelnemers die het hartstikke naar hun zin hebben.

Showdown wordt gespeeld door twee spelers. Het spel wordt gespeeld op een rechthoekige tafel met zijwanden. Aan beide uiteinden bevinden zich de doelgaten. In het midden van de tafel staat zich een tussenscherm, vanaf de bovenkant van de zijwanden.
Het spel wordt gespeeld met bats en een hoorbare bal. Het doel van het spel is om de bal over de tafel, onder het tussenscherm door, in het doel van de tegenstander te slaan, terwijl de tegenstander dit probeert te voorkomen.
De spelers moeten handbescherming aan de speelhand dragen, aangezien de bal van 6 cm doorsnede hard aan kan komen.
De spelers moeten ondoorzichtige oogbescherming dragen, die het zicht volledig verduisteren.
Omdat iedereen een blinderende bril draagt, kan dit spel op een eerlijke manier gespeeld worden door mensen met of zonder een visuele beperking.
Tijdens het spel ben je helemaal aangewezen op je gehoor.
Je mag om beurten 2 keer serveren. Als je serveert moet de bal eerst voor de helft van de tafel de wand een keer raken. Daarna mag het ook rechtstreeks, maar het is aan te raden om ook via de zijwanden te spelen om zo de tegenstander te verrassen.

Wie het eerst 11 punten behaalt heeft gewonnen!

Momenteel zijn we met 4 deelnemers, maar we hebben genoeg plaats voor meer spelers.
Kom gerust een keer vrijblijvend kijken of speel lekker een balletje mee.

We sporten op de woensdagochtend
10.00-11.00
Aansluitend drinken we koffie/thee

Dit doen wij bij;