Ponsen 1 eerste kampioen voorjaarscompetitie

Hoera, hoera, hoera voor Ponsen 1 dat kampioen is geworden in de C-poule. Florian Scholten en Allard Looije maakten er tegen Sonja en Marianne van de Brink er een gezellige wedstrijd van en wonnen, zoals het een kampioen betaamt, met 5-0. Het tweede Ponsen-team won met 4-1 van Zonled en legde zo beslag op de tweede plaats. Henk van Tent won beide partijen en Conny van Binsbergen verloor haar partij van Ron Emmerik die zo de eer voor Zonled redde.

In de A-poule is het zo goed als bekeken: HZW heeft in de laatste wedstrijd nog een puntje nodig voor het kampioenschap. Donderdag liep het tegen Aristo vrij soepel gezien de 4-1 uitslag. Marc van den Berg liet zich nog wel in de derde game door André van Wijk foppen: 23-21. Van Dam had tegen Sassenus eigenlijk een 5-0 overwinning nodig om de degradatiewedstrijd te omzeilen, maar het bleef uiteindelijk op een 3-2 winst steken. Marc Sassenus won in drie games van Wim van Dam en de dubbel zorgde voor het belangrijke tweede punt. Het dubbel Willemse/ Van Dam won nog wel de eerste game, maar stond uiteindelijk toch met lege handen.

Ook in de B-poule is het beslist. Voskuilen won met zeer groot machtsvertoon van De Indruk: 5-0 en speelde daarna nog tegen Van Hunnik de partij uit, die een week geleden op 1-1 gestaakt werd. Er werd vol verwachting uitgezien naar de confrontatie tussen de hoogstscorende B’ers Maurits van de Loo en Sander Heijnekamp. Met 21-6 en 21-12 werd duidelijk dat Maurits met kop en schouders boven de rest in de B-poule uit steekt. Uiteindelijk werd het 4-1. Daardoor heeft ook Voskuilen aanstaande donderdag een puntje nodig om de promotiewedstrijd te bereiken. Maurits is zeker van de procentenbeker in de B-poule omdat ondergetekende in drie spannende games verloor van Fabio Martina. Het totale aantal punten was na drie games gelijk, maar Fabio speelde vooral een vorstelijke derde game. Tegen Wim Wesselo was geen kruid gewassen, zodat Hardeman uiteindelijk wel met 4-1 won. Nationale Nederlanden sluit de B-poule en zal zich, als er donderdag niets verandert, volgende week donderdag moeten melden voor de wedstrijd tegen Ponsen 1.

Donderdag dus de laatste reguliere ronde van de voorjaarscompetitie waarin twee ploegen kampioen gaan worden. De bar is ook weer open vanaf 19.45, dus zorg dat je erbij bent, ook al hoef je niet te spelen! Volgende week vinden de p/d=-wedstrijden plaats en een week later sluiten we dit seizoen af met een gezellig toernooi!