Nieuwe maatregelen

Gistermiddag kregen we van de NTTB hun aanvullingen en interpretatie op de regels die premier Rutte dinsdag heeft afgekondigd. Wij komen hiermee op de volgende regels voor onze club:
  • Volwassenen moeten nu ook bij het sporten 1,5 meter afstand houden. Om dat te kunnen waarborgen mogen er bij de senioren nog 4 tafels in de zaal staan met een aantal hekjes ertussen. Dat betekent dat er 8 spelers per zaal kunnen spelen. Ook mag er niet meer gedubbeld worden.
  • De kleedkamers en douches mogen niet meer gebruikt worden, kleed je dus thuis vast om en ga meteen na het sporten weer naar huis. Blijf niet hangen in de zaal als je klaar bent met sporten.
  • Maak na het spelen de tafel en de gebruikte balletjes goed schoon.
  • Er mogen maximaal 30 personen in het gebouw aanwezig zijn. In principe komt het buiten de competities momenteel niet voor dat er zoveel mensen aanwezig zijn, maar mocht dat onverhoopt wel het geval zijn, ga dan naar huis.
  • De kantine blijft gesloten.
  • De competitie is per direct gestopt. Dat geldt ook voor de bedrijvencompetitie.
  • Het dragen van een mondkapje is nog niet verplicht. Wel geldt er een advies om een mondkapje te dragen op het moment dat je niet sport. Tot er een verplichting komt vanuit de overheid laten we het aan jullie zelf over of je ervoor kiest een mondkapje te dragen.
  • Er mag nog steeds geen publiek naar binnen, dat betekent dat er ook bij trainingen niemand mag komen kijken.
We zijn blij dat we nog steeds mogen blijven tafeltennissen. Bij veel sportclubs mogen alleen jeugdleden nog sporten. We willen jullie dan ook op het hart drukken je ook echt aan de regels te houden. Alleen op die manier kunnen we voorkomen dat het aantal besmettingen oploopt en we straks helemaal dicht moeten.