Laatste speelronde

Afgelopen donderdag vond de laatste ronde van de najaarscompetitie plaats. Negen tafels waren bezet en het werd een gezellige avond. Vier keer verscheen er 3-2 op het scorebord, vier keer 4-1 en een keer 5-0.

Die uitslag was voor Ponsen 1 dat tegen Zonled speelde (ook nog eens voor dubbele punten). Veel games waren heel close, maar uiteindelijk wonnen Bart van Manen en Allard Looije dus ruim van Ron Emmerik en Aline Pels. Ponsen2 won met 4-1 van Van Hunnik 2 en heeft daardoor in de laatste inhaalwedstrijd nog drie punten nodig voor opnieuw het kampioenschap in de C-poule. Ton Snijders redde de eer door Florian Scholten te verslaan. De Indruk 2 won tenslotte van het team van Jacco de Gooijer. Conny van Binsbergen was de grote vrouw bij De Indruk door beide enkels te winnen. In de dubbel konden Marianne en Sonja van de Brink het niet redden waardoor de 3-2 op het bord verscheen.
In de A-poule verloor kampioen Van Dam met 2-3 van HZW. Junior Jasper van de Loo toonde mentale kracht door zowel Wim van Dam als Sjon Willemsen in drie games te verslaan. Maurits van de Loo was dicht bij een stunt tegen Sjon, maar verloor nipt in de derde game. Hardeman bekroonde de rentree met een fraaie derde plaats in de eindrangschikking. Aristo werd met 4-1 verslagen. Rick den Hertog pakte het enige puntje door Mark Westerink te verslaan. Daarna was het gedaan met Aristo, want Kevin van de Lustgraaf was voor zowel Bert ter Haar als Rick een brug te ver. PinQ haalde uit tegen Sassenus: 4-1. Jacco de Gooijer won in een titanengevecht van Diederik Blok. Thijs van de Coelen sloeg twee punten binnen voor PinQ.
In de B-poule speelden kampioen Hardeman-2 en De Indruk 1 een spannende wedstrijd met bijna allemaal lange partijen. Kees Verzijl speelde twee lange enkelpartijen, maar verloor wel van zowel Frank Hamhuis als Jelle van de Coelen. Laatstgenoemde maakte het in de laatste partij Bert Admiraal nog uitermate lastig, maar bleef met 21-23 in de derde game aan de verkeerde kant van de score. Nationale Nederlanden speelde voorlopig de laatste wedstrijd in de BC. Ze namen afscheid met een 4-1 overwinning op Voskuilen. Joop Spijker won beide partijen van Jan van de Staaij en Mike Iskarous. Jan won zijn partij wel van Niek Edelenbosch waardoor de maximale score uitbleef. van Hunnik zegevierde over Breman met 3-2. Sander Heijnekamp en Mano Martina maakten er een heel spectaculair duel van. De gamestanden 21-19 20-22 22-20 zeggen wat dat betreft heel veel. Ook de fel bevochten dubbelpartij viel net in het voordeel van Van Hunnik uit.

Donderdag worden er nog twee inhaalpartijen gespeeld, waaronder dus die van Ponsen 2 dat kampioen kan worden.