Laatste speelronde SKF jeugd

Afgelopen zaterdag kwam de jeugd voor de laatste keer uit in de competitie. Een seizoen dat heel erg snel voorbij is gegaan en met heel veel goede resultaten. En dan hebben we nog het toetje op zaterdag 13 mei in Hilversum als SKF 1 gaat strijden om het landskampioenschap! Meld je snel aan om mee te gaan met de bus! We willen natuurlijk zoveel mogelijk SKF’ers mee om onze jongens te steunen!

SKF 2 kon het kampioenschap in de landelijk B behalen als zij de voorsprong van één punt konden vasthouden. Met gelegenheidscoach Mark Baerveldt (Hutaf) werd er keihard gestreden, maar de collectieve 7-3 overwinning (ieder 2 + dubbel) bleek net een puntje te weinig voor het kampioenschap. Swift 1 proficiat. Een bittere pil voor SKF 2 dat eigenlijk het hele seizoen aan kop heeft gestaan, maar het dus net niet redde. Volgend seizoen een nieuwe kans! Hard doortrainen natuurlijk!

SKF 3 speelde een finale in Didam tegen Hercules 2. Na zes seizoenen valt dit team compleet uit elkaar, dus afsluiten in stijl zou het allermooiste zijn. En dat gebeurde! Na een stroeve start kwam SKF 3 met 1-2 achter. Toen de stand in het dubbel 0-2 en 6-10 was leek het voorbij te zijn, maar de vleugels kwamen en de game en wedstrijd werden gewonnen. Vervolgens liep SKF uit naar een 6-3 overwinning en het kampioenschap was een feit. Mitchel stopt met tafeltennis en Jeffrey en Ryan gaan komend seizoen bij een andere vereniging aan de slag. Heel veel succes!

SKF 3 jeugd
(SKF 3 sluit af in stijl!)

SKF 5 verloor nipt van het sterke SMD 2. Adrie en Luca wisten beide tweemaal te winnen en sluiten het seizoen wel af als nummer laatst, maar zeker in stijl! SKF 6 kon kampioen worden, maar de 5-5 tegen Revanche 1 was net niet genoeg waardoor de ploeg uit Schaijk de bloemen in ontvangst kon nemen. Toine was gebrand, hij verloor dit seizoen pas eenmaal en dat wilde dat nu rechtzetten. Driemaal was hij de sterkste. Iris en Hidde wonnen beide eenmaal. SKF 7 was al kampioen en kon kiezen. Lui achterover zitten of nog een keer knallen. Men koos voor het laatste en concurrent SMD 2 werd met 9-1 verslagen. Alle enkels werden gewonnen door Eelke, Olaf en Manuel, alleen de dubbel ging verloren. SKF 8 stond voor hetzelfde dilemma en wilde niet achter blijven, ook zij wonnen met 9-1 en lieten zien de terechte kampioen te zijn. Lauren en Lennart wonnen hun wedstrijden, Stan gunde de Nijmegenaren een eretreffer.

Lauren
(Lauren in actie)

SKF 9 was al grotendeels vakantie aan het vieren, maar Rogier en Lucas uit SKF 10 wilden wel graag invallen. Zij deden het voortreffelijk, samen met Matthian werd er gewonnen van Tafeltennis Nijmegen 3. Matthian en Rogier wonnen tweemaal, Lucas een keer. Het dubbel werd gewonnen. In de ochtend wisten Rogier en Lucas samen met David met 9-1 te winnen van TCB 2.

Een mooi seizoen! Hierbij de resultaten:

SKF 1: finale kampioenspoule op zaterdag 13 mei!
SKF 2: landelijk B 2e plaats
SKF 3: Hoofdklasse KAMPIOEN
SKF 4: 1e klasse 4e plaats
SKF 5: 1e klasse 6e plaats
SKF 6: 3e klasse 2e plaats
SKF 7: 4e klasse KAMPIOEN
SKF 8: 4e klasse KAMPIOEN
SKF 9: 4e klasse 2e plaats
SKF 10: 5e klasse KAMPIOEN

Kortom, volgend seizoen het met veel teams nog maar een klasse hoger proberen! Alle trainers en coaches, bedankt voor jullie bijdrage dit seizoen! Op naar volgend seizoen!

geldersekampioenschappen2017 (39)