Een bijzondere avond de 4e januari 2019, de start van ons 70-jarig jubileum met receptie en buffet en de 10e editie van de pubquiz!

Opening
Het 70 jarig jubileum werd geopend door voorzitter Marc Sassenus die, ondanks de inmiddels bij deze avond horende technische mankementjes, een mooi verhaal hield over SKF. Na zijn verhaal zette Marc een verraste Gina van Poolen in het zonnetje voor haar hulp. Mooie flessen wijn waren er voor Hans Budding, Gerard van Geerestein en Dily Rosendaal.
Zij lagen tegelijk met SKF in de wieg en hopen ook dit jaar hun 70ste verjaardag te vieren. Onder de aanwezigen gasten waren niet alleen (oud)leden en hun vrienden en familie, maar ook de weduwen van Ties Kalee en Cor van Dam, wethouder Martijn Beek en bestuursleden van bevriende verenigingen uit de Vallei.

Buffet
Na de opening stond er een heerlijk buffet klaar. Met dank aan de sponsoren Huisartsencentrum De Zwaai, Dailyworkwear, CertificeringsAdvies Nederland, van Roon Consulting, Bouman Advies en DeMaes Catering was het mogelijk om alle deelnemers aan de pubquiz en de aanwezigen op de receptie van het gratis buffet te voorzien.

Quiz
Presentatoren Henk en Ronald hadden beloofd de tien vol te maken en van de jubileumeditie een bijzondere te maken.

Met 15 teams en circa 75 deelnemers was er weer een mooie opkomst van leden en (oud-)leden, vaak vergezeld van familie en vrienden. De quizmasters hadden voor de deelnemers wederom een groot aantal vragen met diverse beeld- en geluidsfragmenten in petto. Voor deze bijzondere gelegenheid bestond de quiz uit 70 vragen onderverdeeld in 7 blokken van 10 vragen. De vragen gingen over de gehele jubileumperiode van 1949-2019. Daarin waren ook 10 vragen over de historie van SKF opgenomen.

Na twee en een half uur lang spanning, plezier en volop gezelligheid bleek de titelverdediger van vorig jaar ook dit jaar de sterkste: Jan van Manen jr, Mees, Roos, Marieke en Marcel gefeliciteerd! Op de tweede plaats eindigde het team van Rob & family, André en Jan. Op de derde plaats het team van Dicky, Pieter, Marc, Wisse & friends. De poedelprijs was overduidelijk voor het sympathieke team van Edwin, Brenda, Carla, Anske en Wim.

Henk en Ronald zwaaien na 10 jaar af. De aanwezigen waren het er echter unaniem over eens dat het evenement het waard is om jaarlijks voort te zetten. Wie nemen het stokje (met eigen invulling) voor de editie 2020 over?

Tot slot, dank aan de vrijwilligers (A3, Alice, Florian (bar); Dily, Anske, Marieke (buffet)) die deze avond mogelijk hebben gemaakt!