Iris Leskens wint B ranglijsttoernooi in Assen

Op zaterdag 16 december werd in Assen een ranglijsttoernooi voor alle jeugdspelers met een B licentie gehouden. Met uiteindelijk vijf spelers en vijf coaches heet SKF hieraan deelgenomen.

Iris mocht bij de meisjes pupillen meedoen. Ze is pas welp en dus een stuk jonger dan de rest van de speelsters, maar met brutaal aanvallend spel wist ze tweede te worden in haar poule. Joyce Schuur van de vereniging Oldambt speelde met erg veel backspin en Iris verloor in drie games. In de halve finale kende ze geen moeite met haar tegenstander, waardoor in de finale een tweede ontmoeting met Joyce volgde. Het wapen van de tegenstander was nu bekend dus kon de tactiek aangepast worden. Het werkte en in vier games was Iris de sterkste, waardoor ze nu niet alleen een A licentie bij de welpen heeft, maar ook bij de pupillen. Heel knap gedaan Iris!

De andere vier spelers kwamen uit bij de jongens junioren. Erik, Thijs en Dani werden tweede in de poule, Jeffrey eindigde met twee overwinningen op een vierde plaats. Dani verloor overigens nipt in vijven (na een voorsprong) van Nick van Dijk, een speler die vanaf januari uit gaat komen voor het eerste jeugdteam van SKF in de landelijk A. De niet fitte Thijs overleefde nog wel een wedstrijd in de tussenronde, maar bij de laatste 16 was de koek op. Dani kwam ook uit in deze ronde en trof de sterke Kevin Pan van Hercules. Ondanks winst in de eerste game en erg goed spel bleek dut toch het eindstation. Erik kwam een ronde verder, maar in deze kwartfinale was een 2-1 voorsprong in games niet genoeg.

Coaches Pieter, Marc, Jean-Paul, Wisse en Dicky dank voor jullie vrijwillige inzet!

Iris