Indelingen landelijke teams SKF

Enige tijd geleden verscheen de indeling voor de landelijke competitie. SKF zal komend seizoen wederom met zes teams actief zijn in diverse landelijke klassen. Hierbij een korte voorbeschouwing.

Dames 1: Eredivisie
Spelers: Carla Nouwen, Melanie Bierdrager, Brenda Vonk, Sharon Janssen en Heleen Hop
Bij SKF is Heleen nieuw in het team van coach Rinie Kling. De jonge speelster uit Hilversum is na een sabbatical weer gretig en heeft zin in deze nieuwe uitdaging. Ondanks de versterkingen van de andere teams (met name den Helder en Heerlen) blijft de doelstelling het halen van de play-offs. Naast de eerdergenoemde clubs zullen ook VTV en Scylla strijden om een plek bij de laatste vier. Maar wij hebben vertrouwen in onze dames!

Heren 1: 1e divisie
Spelers: Pieter van den Berg, Arnoud Meijer en Floris Zur Muhlen
Het vertrek van Pim Mostert werd opgevangen door Floris, een 15-jarig talent uit Zeist die na deelname aan de Europese Jeugdkampioenschappen gaat debuteren in de 1e divisie. Een lastige poule, dat was de eerste reactie van het team bij het verschijnen van de indeling. Aan de andere kant kan het publiek zeker gaan genieten van vele mooie wedstrijden op hoog niveau, dat dan weer wel. Hilversum is met de komst van Martin Khatchanov sterker dan een gemiddeld Eredivisieteam en zal vrijwel zeker kampioen worden. Pecos 2 lijkt “the best of the rest” te gaan worden. De strijd om de derde plaats (wat een plaats betekent in de promotiepoule in het voorjaar) zal gaan tussen SKF, the Victory, Westa en Bergeijk.

Heren 2: 2e divisie
Spelers: Jeffrey Vonk, Yannick Raaijmakers en Sharon Janssen (res. Rouke Bosma)
Veel ervaring opdoen en hopen op een stuntje. Dat zal het doel zijn voor het tweede team. Tempo-Team 2 en Vriendenschaar zullen vermoedelijk de strijd aangaan om het kampioenschap. SKF 2 en Westa 2 lijken de zwakkere broeders in deze poule en willen zij er inblijven dan zullen ze US 2 of Sittard onder zicht moeten houden. Een pittige klus!

Heren 3: 3e divisie
Spelers: Brenda Vonk, Marc van den Berg, Edwin Vonk en Wisse Kuiters
Een hele gunstige poule zorgt ervoor dat een kampioenschap binnen de mogelijkheden ligt, als is het natuurlijk afwachten of Edwin helemaal hersteld is en hoe het team het houdt qua blessures en inzetbaarheid. Drie promovendi en de kampioen uit de jeugd, alleen de Brug speelde al 3e divisie. De grootste concurrent lijkt TOGB te zijn. Een team met ervaring en talent. De andere teams lijken duidelijk wat zwakker. Gevreesd moet wel worden voor GTTC Groesbeek, maar dan vooral voor de gezellige derde helft.

Heren 4: 3e divisie
Spelers: Dicky de Jong, Ricco Gerritsen, Erik Verzijl en Thijs van den Berg (res. Heleen Hop)
Geen degradant uit de 2e divisie en ook geen uitgesproken favoriet. Als het meezit, kan SKF 4 meedoen om het kampioenschap, als het net als vorig seizoen wat tegenzit zal er hard gestreden moeten worden voor handhaving. De strijd bovenin zal vermoedelijk gaan tussen Avanti 3 en Alexandria’66. De te kloppen ploegen zijn vooral Bit.nl 3 en Rapidity.

Jongens 1: landelijk A
Spelers: Nick van Dijk, Dani van Bergen en Jeffrey van Eek
In een poule van acht zal het team zich graag bij de eerste vier willen zien. Dan plaatsen zij zich voor de kampioenspoule in het voorjaar. Een realistische maar toch wel pittige doelstelling. Vele tegenstanders hebben sterke spelers en dus zal het mede afhankelijk zijn van de opstellingen. Swift lijkt er met kop en schouders bovenuit te steken, ook HTTV en Taveba lijken een sterk team te hebben. De Treffers’70 en Red Stars lijken grote concurrenten, Never Despair en Tempo-Team lijken de te kloppen ploegen.