Indeling competitie landelijke teams bekend

Afgelopen week verscheen het nieuwe bulletin waarin de indelingen staan van de landelijke competities. Het komend seizoen zullen zes teams van SKF uitkomen op landelijk niveau. Dames 1 komt vertrouwd uit in de Eredivisie. Bij de heren speelt team 1 in de 1e divisie, het tweede in de 2e divisie en hebben we nog twee teams in de 3e divisie. Het eerste jeugdteam komt uit in de hoogste landelijke jeugdklasse, landelijk A. De indeling en competitieschema van de dames volgt op een later moment, hierbij al een kort vooruitblik voor de overige landelijke teams.

SKF 1 – 1e divisie: Pieter van den Berg, Pim Mostert, Arnoud Meijer, Rouke Bosma en Carla Nouwen.
Na het ruime kampioenschap in de tweede divisie afgelopen seizoen speelt SKF 1 weer waar het hoort, in de 1e divisie. Waar Dicky en Brenda een stapje terug doen keren Rouke en Carla weer terug in het vlaggenschip van SKF. Daarnaast komt Arnoud Meijer over van Klimaatgroep Stars 1 dat verrassend degradeerde uit de Eredivisie. Het team heeft lastige poule, maar er zijn goede kansen op een plek bij de eerste drie, wat zou betekenen dat SKF 1 gaat strijden in de promotiepoule. Tegenstanders zijn de Veluwe 1, Klimaatgroep Stars 1, Bit.nl 1, Avanti 1 en Vriendenschaar 1. Leuke wedstrijden, waarbij we natuurlijk vooral uitkijken naar de derby met de ploeg uit Ede, maar ook het weerzien van Jaap en Ron van Spanje die spelen bij de Veluwe.

SKF 2 – 2e divisie: Edwin Vonk, Brenda Vonk, Jeffrey Vonk, Marc van den Berg en Jasminka Oeij.
Door omzettingen in de teams kunnen Edwin, Marc en Jeffrey ondanks de degradatie de afgelopen twee seizoenen toch weer 2e divisie spelen. Driemaal is scheepsrecht? SKF 2 treft het niet, zij treffen het sterke Red Stars 1 dat de beste papieren lijkt te hebben. Daarnaast hebben JCV 1 en Bergeijk 1 zeer sterke spelers in het team zitten waardoor zij ook snel veilig zullen zijn. De concurrenten voor degradatie zullen waarschijnlijk Westa 2 en Entac 1 zijn. Leuk wordt het treffen met JCV, waar Max van Amerongen (vorig seizoen nog SKF) nu deel van uitmaakt.

SKF 3 – 3e divisie: Etienne Bruinekreeft, Yannick Raaijmakers, Romano Versteegen, Douwe Peper en Sharon Janssen.
Een jong team, met een ervaren rot voor het evenwicht, zo kunnen we SKF 3 het beste omschrijven. Romano en Douwe werden afgelopen seizoen landskampioen bij de jeugd en mogen het nu bij de senioren gaan proberen waar te maken. De andere spelers hebben al wat ervaring op dit niveau. Jammer genoeg zit het vermoedelijk sterkste team uit de 3e divisie in deze poule. The Victory 1 lijkt een te zware tegenstander. Maar je weet het maar nooit! HTC 2 en Trias 1 lijken de beoogde degradatiekandidaten. Overige tegenstanders zijn DOV 1 en de Treffers (R) 1.

SKF 4 – 3e divisie: Dicky de Jong, Erik Verzijl, Thijs van den Berg, Wisse Kuiters en Ricco Gerritsen
Handhaven, dat is het doel voor dit jonge team. Drie spelers die debuteren op landelijk seniorenniveau, het is natuurlijk afwachten hoe dat zal gaan. Wisse heeft al een seizoentje mogen proeven aan het niveau en neem deze ervaring mee. Dicky komt eindelijk in de rol die hij al lang wil, met spelers in een team die hij al een tijdje training geeft. Hopelijk kan hij zijn ervaring overbrengen op de gemotiveerde anderen. ODT 1 uit Roosendaal lijkt de te kloppen ploeg in deze poule, TTC Tegelen 1 lijkt de zwakkere broeder. De overige ploegen (Kluis 1, Sittard 1 en GTTC Groesbeek 1) lijken aan elkaar gewaagd, dus de opstelling zal alles bepalend worden.

SKF 1 jeugd – landelijk A: Jasper van de Loo, Dani van Bergen, Simon van Eek, Harm van de Scheur en Felicia Faas
Maar liefst 75 punten halen en geen kampioen worden. Het lijkt onmogelijk, maar dit is wel wat er vorig seizoen gebeurde in de landelijk B. Gelukkig heeft de bond ons team landelijk A toegekend, waarbij Felicia Faas is toegevoegd aan het team. Of een plek bij de eerste vier, wat recht geeft op een plek in de kampioenspoule, al haalbaar is weten we nog niet. Maar dat er hard geknokt gaan worden staat nu al vast. Tegenstanders zijn TOGB 1, Kampenion 1, Swift 1, HTTV-070 2, Rega 1, Amsterdam 1 en Red Stars 1.

De competitie begint op zaterdag 16 september. De landelijke heren spelen een thuiswedstrijd, het jeugdteam begint op vreemde bodem.