In Memoriam Ties Kalee

Op 7 februari 2018 is onze oud-voorzitter en erelid Ties Kalee overleden. Hij werd bijna 90 jaar. Voor veel leden zegt deze naam niet veel. Maar juist de wat oudere SKF-ers hebben Ties meegemaakt. Hij was twee keer voorzitter van onze club: 1970-1972 en 1975-1979.

Ties werkte bij de SKF en heeft namens de tafeltennisclub van de fabriek de fusiebesprekingen gehouden met  STV-Climax. Deze kwam in 1969 tot stand. Ties Kalee werd voorzitter van de vereniging SKF. Hij ging in overleg  met de directie van SKF over een eigen speelzaal voor de tafeltennissers. Die kwam er uiteindelijk op het terrein van de fabriek. In zijn periode regelde hij ook zaken als het barbeheer en spande zich in om de gebroeders Van Spanje terug te laten keren bij SKF.

Bij de opening van het huidige clubgebouw was Ties met zijn vrouw aanwezig.

SKF heeft zeker in de jaren zeventig veel aan hem te danken gehad.

Henk Brouwer