Goede resultaten SKF jeugd in eerste speelronde

De winterstop is voorbij, het afgelopen weekend kwam de jeugd van SKF voor het eerst weer in actie in de voorjaarscompetitie. Dat we de koude wintermaanden goed zijn doorgekomen moge duidelijk zijn, alle teams wisten te winnen, met uitzondering van een team dat op een gelijkspel bleef steken.

En laten we meteen beginnen met dat ene team. SKF 1 komt uit in de kampioensgroep en is volgens heel Nederland een van de favorieten om hoge ogen te gooien in de hoogste nationale klasse. In de eerste wedstrijd kwamen de talenten van Westa (uit het Limburgse Wessem) op bezoek en het werd direct een kraker. SKF startte sterk en kwam direct met 3-0 voor met overwinningen van Douwe (na 0-2 achter), Romano en Erik. Toen vervolgens de dubbel met 9-11 in de vijfde verloren ging en ook Romano in vijven verloor leek de voorsprong al snel weg te zijn, maar Douwe wist zijn tweede wedstrijd in vijven te winnen. Erik verloor vervolgens onverwachts met 10-12 in de vijfde game zijn wedstrijd. In de slotserie was het enkel Romano die nog een punt toevoegde waardoor er uiteindelijk een 5-5 gelijkspel op het bord kwam te staan. Geen perfect begin, maar wel een goede basis om snel door te bouwen naar het uiteindelijke doel, plaatsing voor de playoffs.

SKF 2 werd kampioen in de landelijk C en startte het avontuur in de landelijk B goed met een 6-4 overwinning op Swift 1. Dani was in grootse vorm met drie zeges en winst in de dubbel (samen met Harm). Omdat Harm en Simon beide eenmaal wonnen was de nipte overwinning een feit. SKF 3 speelde tegen DSV Relax 1 in de hoofdklasse en stuurde de gasten uit Didam met een 7-3 nederlaag weer huiswaarts. Jeffrey en Ryan zorgden met ieder drie zeges en samen de dubbelwinst voor de punten, Mitchel kwam niet tot score al was hij er eenmaal (12-14 in de vijfde) erg dichtbij.

Dani van Bergen
(Dani ongeslagen bij debuut in landelijk B)

SKF 4 mocht bij hun debuut in de 1e klasse doen tegen Sethone 1, maar de gasten kwamen met twee invallers achter de tafel. Samuel kwam niet in de problemen en zonder gameverlies noteerde hij een puntgave hattrick. Niels kwam erg dichtbij, maar hij verloor zijn laatste wedstrijd met 9-11 in de vijfde game. Ook Kai wist tweemaal te zegevieren.

SKF 6 ontving Sethone 2 en wist met 8-2 te winnen. Toine bleef ongeslagen, Hidde en Iris wisten tweemaal te winnen. Vooral Iris maakte het erg spannend, tweemaal kwam er een vijfde game aan te pas, beide wedstrijden werden gewonnen. SKF 7 won ook met 8-2, Shot 3 kwam duidelijk te kort tegen de ongeslagen Marnix en Manuel, Olaf wist tweemaal te winnen. Het dubbel was de meest spannende partij, de gasten uit Wageningen waren met 11-13 in de vijfde game de meest gelukkige. SKF 8 versloeg Hercules 4 met 7-3. Lauren en Lennart bleven in hun enkel ongeslagen, maar verloren samen we de dubbel. Stan wist keurig eenmaal te winnen. SKF 9 won met 7-3 van het zesde team van Treffers uit Arnhem. Mark kwam totaal niet in de problemen en wist driemaal gemakkelijk te winnen. Matthias was tweemaal de winnaar en Joel was eenmaal de sterkste. Tot slot het nieuwe SKF 10, in hun eerste wedstrijd werd Treffers 7 direct met 10-0 naar huis gestuurd. Rogier, Lucas, Selina en David waren onverslaanbaar!

matthiasdewitte
(Matthias in actie)

rogierenlucas
(topdubbel in de vijfde klasse)

Komend weekend is de jeugd van SKF vrij, een aantal spelers komt wel in actie op het B ranglijsttoernooi in Soest. Op zaterdag 11 februari staan er weer uitwedstrijden op het programma, eens kijken of we de goede lijn door kunnen trekken!