Goed weekend landelijke seniorenteams SKF

Afgelopen weekend kwamen alle vijf de landelijke seniorenteams van SKF in actie. Met drie overwinningen, een gelijkspel en een nederlaag was het resultaat zeker goed.

De dames kende geen problemen met HSC/Het-IT Taverzo 1.  Binnen no-time stond er een maximale 6-0 score op de borden. Melanie Bierdrager en Sharon Janssen wonnen hun beide wedstrijden met 3-0. Jasminka Oeij leverde tegen Priscilla Loesberg een game in. Door de zege staan de dames op een gedeelde derde plaats met een voorsprong van zeven punten op AnytimeFitness/Westa 1. De ploeg uit Wessem heeft nog wel een extra wedstrijd te spelen.

Dames 1

Anders dan de uitslag doet vermoeden was het een spannende wedstrijd in het Groningse Middelstum tussen Klimaatgroep Stars 1 en SKF 1. In een 5 uur en een kwartier durende wedstrijd was het wel SKF 1 dat met 8-2 wist te winnen. Pieter van den Berg won zijn eerste twee wedstrijden eenvoudig in drie games, maar tegen kopvrouw Shuohan Men moest hij vol aan de bak om het vervolgens in vijven af te maken. Arnoud Meijer, de laatste weken wat minder in vorm, beleefde een moeilijke dag. Tegen dezelfde Men en Peter Verweij kwam hij met 0-2 achter in games. Maar gesteund door zijn teamgenoten wist hij de wedstrijden toch op ervaring binnen te slepen. Pim Mostert won dik van Verweij, maar daar bleef het bij. Tegen de jeugdige speler Pim van Schaik waren er veel kansen, maar de wedstrijd ging met 10-12 in de vijfde game verloren. Door de zege is SKF 1 verzekerd van een plaats in de 1e divisie groep A komend seizoen en kan het in het voorjaar strijden voor een plek in de Eredivisie.

SKF 2 was een stuk sneller klaar met hun wedstrijd. Na drie uur spelen konden de batjes weer opgeborgen worden in de tas. Acht wedstrijden eindigden in 3-0. Jeffrey Vonk won tweemaal, waaronder met 11-9 in de vijfde game tegen Johan van de Nieuwenhuizen. Jasminka Oeij volgde met een zege. Marc van den Berg kwam er zaterdag niet aan te pas.

Het in degradatienood verkerende SKF 3 had als taak om een dikke uitslag neer te zetten tegen het zwakkere HTC 2. De ploeg uit Hoofddorp had tot zaterdag pas 13 punten vergaard in zeven wedstrijden, dus dat zou moeten lukken. Helaas liep het niet zoals verwacht. Yannick Raaijmakers won twee wedstrijden, Douwe Peper en Etienne Bruinekreeft een. Winst in de dubbel maakte de score nog enigszins draaglijk, maar met de 5-5 was het team zeker niet tevreden. Doordat DOV 1 dik won van de Treffers 1 heeft SKF 3 een marge van 4 punten op datzelfde Treffers. De onderlinge wedstrijd in speelronde 10 zal vermoedelijk allesbepalend worden.

In het verre Geleen boekte SKF 4 een hele mooie 7-3 overwinning op het sterke Kluis 1 dat met zijn beide kopmannen achter de tafel verscheen. Met een jarige Wisse Kuiters als coach wistDicky de Jong zijn drie wedstrijden in drie games te winnen. Erik Verzijl verloor van Azad Gamzajev, maar won van Tom Boessen en verrassend dik van kopman Michel Sijstermans. Ricco Gerritsen won dik van Boessen maar verloor zijn andere twee wedstrijden. Tegen Gamzajev waren er kansen op meer, maar in de vierde game was de jonge SKF’er wat onfortuinlijk. Meer geluk was er in het dubbel waarin Dicky en Erik in de vijfde game met 5-10 achter kwamen. Een verschrikkelijke (maar zeer bruikbare) netbal op 7-10 hield het duo in leven, met 13-11 werd de wedstrijd nog gewonnen. Doordat Sittard een punt minder pakte is de voorsprong opgelopen tot vijf punten. Komende zaterdag komt Sittard op bezoek. Dan kan een grote stap gezet worden voor het kampioenschap.

Komende zaterdag is het de laatste keer dit seizoen dat de herenteams thuis spelen. SKF 1 is al geplaatst voor de promotiepoule van de eerste divisie en zal tegen Avanti 1, ook al geplaatst, uitmaken wie één en twee gaan worden. SKF 2 ontvangt Wijzenbeekkled/Westa , beide ploegen zijn praktisch al gedegradeerd. SKF 3 ontvangt het lastige Trias 1 en moet dan zoveel mogelijk punten sprokkelen. SKF 4 krijgt dus concurrent Sittard 1 op bezoek. Kortom, genoeg ingrediënten voor een mooie tafeltennismiddag.