Geen goed weekend voor landelijke seniorenteams SKF

Van de vier herenteams en het damesteam kon alleen SKF 4 erg vrolijk kijken na afloop van hun wedstrijd. Zij wonnen hun belangrijke duel, de andere herenteams verloren en het damesteam speelde gelijk.

Dames 1 wil graag tweede of derde worden in de reguliere competitie om zo de uitgesproken titelfavoriet den Helder te ontlopen in de play-offs. Het 3-3 gelijkspel tegen Westa maakt deze doelstelling een stuk lastiger. In Limburg wist een niet fitte Carla Nouwen toch tweemaal in vier games te winnen. Jasminka Oeij versloeg in vijf games Emma van der Zanden maar verloor verrassend van een sterk spelende Karlijn van Lierop. Brenda Vonk had veel last van haar blessure maar verscheen toch achter de tafel. Op karakter kon ze nog goed meekomen, maar haar wedstrijden tegen Amber van de Velde en Karlijn van Lierop gingen beide in vijf games verloren.

Heren 1 speelde voor het eerst dit seizoen een snelle wedstrijd, maar zonder succes. Pecos 1 was met 6-4 te sterk. Een zwakke uitslag, temeer omdat de ploeg uit Oegstgeest met een invaller aantrad die voor Pieter van den Berg, Arnoud Meijer en Pim Mostert eenvoudig werd verslagen. Arnoud zorgde nog voor een extra punt door in drie games te winnen van René Waterreus. Pim was erg dichtbij een stunt tegen Tony Nader, maar na twee gewonnen games mistte Nader bijna niets meer en won alsnog.

SKF 2 en SKF 3 speelden bij de Toekomst in Lochem. Het tweede kwam door diverse omstandigheden met slechts twee spelers achter de tafel. De oneerlijke strijd werd met 1-9 verloren. Jasminka Oeij redde de eer, Yannick Raaijmakers kwam niet tot scoren. Degradatie lijkt een logisch gevolg voor dit team. SKF 3 speelde met gelegenheidscoach Rinie Kling op de coachstoel niet eens slecht, maar kon niet voorkomen dat er na ruim vijf en een half uur een 2-8 nederlaag op het scorebord stond. Invaller Marc van den Berg won na een 0-2 achterstand in games van Kim Hergelink, maar was onfortuinlijk tegen de Lochemse kopman Erik Ernst. De wedstrijd ging met 9-11 in de vijfde game verloren. Thijs van den Berg versloeg knap Rutger Carelse, maar daar bleef het bij. Ricco Gerritsen verloor zijn wedstrijden in vier games.

Last but not least, SKF 4 speelde tegen TTCV Herwaarden 1, het team dat na vijf speelronden samen met SKF 4 op de eerste plaats stond. De ploeg uit Veghel trad aan zonder hun kopman en daar maakten Jeffrey Vonk, Sharon Janssen en Etienne Bruinekreeft optimaal gebruik van. Met een 8-2 zege is het gat nu dus zes punten met nog vier speelronden te gaan. Het kampioenschap lijkt binnen handbereik voor het team van coach Lars Wildenborg.

Aankomende zaterdag spelen de landelijke herenteams weer thuis, de dames zijn vrij. SKF 1 ontvangt Tempo-Team 1. Voor beide teams staat er niets meer op het spel, dus kunnen ze vrijuit spelen en daardoor mooi tafeltennis aan het publiek voorschotelen. SKF 2 ontvangt the Victory 1, een ploeg die nu al ruim bovenaan staat in de tweede divisie. Wil SKF 3 nog handhaven dan is een goede uitslag nodig tegen Assen 1. De met blessures geplaagde tegenstander speelt al weken met invallers, wordt dat de redding? SKF 4 ontvangt Hotak’68 1. De nummer een tegen de nummer laatst. Hopelijk komt dit verschil zaterdag naar voren. Kom allen kijken en moedig onze teams aan. Om 15:00 uur beginnen de wedstrijden.