Fysiotherapie Scheepjeshof/SKF dames 1 winnen in Nieuwegein

Na een korte winterstop kwam het damesteam van SKF als eerste team weer in actie. Op het programma stond de lastige uitwedstrijd tegen het sterke VTV 1. De thuisploeg trad aan met een team dat al wat wedstrijdritme heeft, alle drie de tegenstanders speelden afgelopen vrijdag nog mee met het Toptafeltennistoernooi dat bij SKF gehouden werd.

Fysiotherapie Scheepjeshof/SKF dames 1 startte met een goede zege van Melanie Bierdrager op het 15 jarige talent Emine Ernst in vier games. Brenda Vonk wist vervolgens de eerste game te winnen van de winnares van vrijdag Sanne de Hoop, maar daar bleef het bij. De sympathieke speelster van VTV wist in vier games te winnen. Carla Nouwen speelde een hele spannende wedstrijd tegen Jacintha de Hoop, kreeg zelfs twee matchpoints in de vijfde game maar kon niet voorkomen dat de tegenstandster er met 14-12 in de vijfde game met de zege vandoor ging.

Na de pauze bracht Brenda Vonk de stand weer in evenwicht, zij versloeg in vier games Emine Ernst. Melanie Bierdrager gaf een prima vervolg aan haar goede eerste wedstrijd, Jacintha de Hoop werd in drie games verslagen. Carla Nouwen zette het vierde punt op het bord door in vijf spannende games Sanne de Hoop te verslaan.

Coach Rinie Kling was trots op zijn dames en het bereikte resultaat. Met de 4-2 zege tegen een sterke tegenstander laten de dames zien dat ze ook in het nieuwe jaar scherp zijn. Een goede start in de strijd om plaatsing voor de play-offs.