Finaleplaats voor dames + verslag landelijke herenteams

Dit weekend speelden de landelijke herenteams de laatste wedstrijd van het seizoen en speelde het damesteam de derde halve finale tegen VTV. De halve finale werd met 3-0 gewonnen en ook de herenteams wisten hun wedstrijden te winnen. Het tweede herenteam heeft zich alsnog gehandhaafd in de tweede divisie en het vierde team wist kampioen te worden in de derde divisie.

Eredivisie: Dames 1 – VTV (3-0)
Doordat de eerste wedstrijd met 3-2 werd gewonnen en er vorige week met 3-2 werd verloren, moesten de dames in een beslissende derde wedstrijd opnieuw aantreden tegen VTV. Carla Nouwen en Jacintha de Hoop maakten er een spannende wedstrijd van waarin Nouwen continu tegen een achterstand aankeek. Ondanks een 6-3 achterstand in de vijfde game wist Nouwen te winnen en SKF op voorsprong te zetten. Brenda Vonk speelde vervolgens een goede wedstrijd tegen Tanja Helle en wist in drie spannende games het tweede punt op het scorebord te plaatsen. Tali Cohen kon de winst veiligstellen in de wedstrijd tegen Sanne de Hoop maar keek al snel tegen een 0-2 achterstand in games aan. Desondanks gingen de overige drie games gewonnen en was de 3-0 overwinning een feit. Door de overwinning heeft SKF zich voor de derde keer op rij geplaatst voor de finale om het landskampioenschap. Op 5 mei 2016 wordt de finale in Hilversum gespeeld. Tegenstander is, wederom, Dozy Den Helder.

1e Divisie B: Heren 1 – Scylla 2 (9-1)
Het team van Scylla was al kampioen en SKF kon de tweede plaats niet meer ontlopen. Daarbij trad Scylla aan met twee invallers waardoor de wedstrijd weinig spanning kende. Pieter van den Berg en Pim Mostert wonnen hun wedstrijden tegen achtereenvolgens Joost van Santen, Michiel van Dijk en Ossie Almak. Dicky de Jong won ook van Van Dijk en Almak, maar kon niet voorkomen dan Van Santen er met de winst vandoor ging. Doordat ook het dubbelspel door Van den Berg en De Jong werd gewonnen was de 9-1 overwinning een feit. In het najaar van 2016 komt SKF wederom uit in de eerste divisie.

2e Divisie: Heren 2 –Bijmaat (6-4)
Voor het tweede herenteam stond er nog veel op het spel omdat nog niet zeker was welke teams zouden degraderen uit de tweede divisie. Tali Cohen bleef ongeslagen en won achtereenvolgens van Michel Laroo, Quinten van Dissel en John van Spengen. Rouke Bosma won van Van Spengen maar verloor van Laroo en Van Dissel. Yorick Schurink won zijn partij van Van Dissel maar verloor de overige twee wedstrijden. Ook het dubbelspel werd door Cohen en Bosma gewonnen waardoor de 6-4 overwinning een feit was. Concurrenten GTTC en Klimaatgroep Stars behaalden minder punten waardoor SKF op een vierde plaats is geëindigd en volgend seizoen opnieuw in de tweede divisie uitkomt.

3e Divisie: Heren 3 –Blauw Wit (6-4)
Voor het derde herenteam stond er weinig op het spel. Jasminka Oeij bleef ongeslagen en won van Jos Reuvekamp, Ronnie Gierveld en Erik Pijper. Marc van den Berg voegde daar twee punten aan toe door te winnen van Gierveld en Pijper. Wouter Aangeenbrug kende een mindere dag maar wist wel te winnen van Pijper. Het dubbel werd verloren waardoor het seizoen met een 6-4 overwinning werd geëindigd.

3e Divisie: Heren 4 – Scyedam 2 (9-1)
Het vierde team speelde samen met Tempo Team om de titel in deze poule. In een spannende wedstrijd bleven zowel Jeffrey Vonk, Edwin Vonk als Etienne Bruinekreeft ongeslagen door Paul de Graaf, Stephan Pieters en Kees de Koning te verslaan. Het dubbel werd verloren maar ondanks dit verlies had het team voldoende punten binnengehaald. Concurrent Tempo Team verloor namelijk met 6-4 van HTC waardoor SKF het team heeft ingehaald. Een mooie prestatie van het vierde herenteam dat het gehele seizoen niet bovenaan heeft gestaan maar in de laatste wedstrijd wel het kampioenschap veiligstelde.